Sökning: "management i detaljhandeln service"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden management i detaljhandeln service.
1. Logistics Structures for Global Retail Expansion : A case study of a fast-growing Swedish Fashion Company with International Presence
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This qualitative research explores what logistics structures a growing retail company can employ to support its international expansion with a focus on high customer satisfaction levels. It delves into the logistics configurations for reaching efficiency in inbound logistics, especially meeting the complexities of growing volumes and extensive supplier networks. LÄS MER
2. Småföretagens överlevnad i Visby innerstad : En kvalitativ studie om småföretag inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka medvetenheten kring vilka resurser som är viktiga för att småföretag inom detaljhandeln ska överleva i Visby Innerstad. Vidare avser studien att delge tankar kring handeln i Visby innerstad utifrån den lokala konsumentens perspektiv. LÄS MER
3. Effektivisering av varu-och lagerhantering för ökat kundfokus : En fallstudie inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Swedish retail industry is facing a challenging future in terms of creating positive customer experiences due to an increasingly digitized world. The market and shopping patterns have changed drastically, and customers expect a higher level of customer service while retail staff spend a lot of time receiving deliveries and handling goods. LÄS MER
4. Här idag - Borta i morgon : En kvalitativ fallstudie om vilka möjligheter och risker pop-up butiker kan medföra för ett varumärkes image och identitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Här idag- borta imorgon. En kvalitativ fallstudie om vilka möjligheter och risker pop-up butiker kan medföra för ett varumärkes image och identitet. Författare: Amanda Andersson och Frida Andersson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. LÄS MER
5. "Zlatan tränar ju fortfarande frisparkar" : En kvalitativ studie om kompetensutvecklingens roll inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kompetensutvecklingens roll inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt hur den påverkar de anställdas motivation och deras lojalitet till företaget. Forskningsfrågor: Hur använder ledningen inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen kompetensutveckling för att motivera sina anställda? Hur påverkar kompetensutveckling serviceanställdas lojalitet till företaget inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen? Finns det några särskiljande karaktärsdrag för kompetensutveckling inom dagligvaruhandeln respektive möbelbranschen? Metod: Studiens empiriska data utgår från tio stycken intervjuer med anställda i olika positioner inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt experter inom kompetensutveckling. LÄS MER