Sökning: "managementhögskolan bth"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden managementhögskolan bth.

  1. 1. Sociala företags finansieringsproblematik : En litteraturstudie om bidragande faktorer till finansieringsgapet mellan sociala företag och dess finansiärer

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Håkan Lindgren; Jeanette Koznar; Sandra Nilsson; [2017]
    Nyckelord :funding gap; mission drift; organizational skills; social enterprise; social impact; social measurements; staff body; trade-off; finansieringsgapet; missionavvikelse; organisatorika färdigheter; personalstyrka; sociala företag; sociala mätningar; social påverkan; trade-off;

    Sammanfattning : Titel: Sociala företags finansieringsproblematik: En litteraturstudie om bidragande faktorer till finansieringsgapet mellan sociala företag och dess finansiärer. Författare: Jeanette Koznar, Håkan Lindgren och Sandra Nilsson Handledare: Anders Wrenne Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola   Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Uppsatsens syfte är att identifiera det befintliga kunskapsläget för hur fem utvalda faktorerna påverkar finansiärers benägenhet att investera i sociala företag, för att därefter urskönja mönster mellan dessa fem faktorerna och diskutera hur ett samspelande kan minska finansieringsgapet. LÄS MER

  2. 2. Hur och varför förändras kundvården hos ett företag som gått från produktförsäljning till att sälja tjänster i prenumerationsform? : En studie av ett svenskt SaaS-företag

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Johanna Grönvik; Fredrik Thurén; Rebecca von Knorring; [2017]
    Nyckelord :varudominant logik; tjänstedominant logik; SaaS Subscription-as-a-Service ; molnteknik; customer lifetime value; customer relationship management;

    Sammanfattning : Titel: Hur och varför förändras kundvården hos ett företag som gått från produktförsäljning till att sälja tjänster i prenumerationsform? -En studie av ett svenskt SaaS-företag   Författare: Fredrik Thurén, Johanna Grönvik och Rebecca von Knorring   Handledare: Anders Wrenne   Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola   Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng   Syfte: Syftet med vår uppsats är att ge ett bidrag till forskningen gällande hur olika aspekter av kundvård kan komma att förändras, samt varför dessa förändras, hos ett företag som gått från en varudominerande logik till en tjänstedominerande logik.   Metod: För att svara på uppsatsens frågeställning och uppfylla dess syfte har vi valt att genomföra en studie med kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier och musikfestivaler : En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler's konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Jenny Claurentzius; Fanny Malmborg; Sofie Svedin; [2017]
    Nyckelord :marketing; social media; music festival; gender difference; trademark; marknadsföring; sociala medier; musikfestival; genusskillnad; varumärke;

    Sammanfattning : Titel: Sociala medier och musikfestivaler - En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler`s konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv. Författare: Jenny Claurentzius, Fanny Malmborg och Sofie Svedin Handledare: Thomas Michel Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola  Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Syfte: Att öka förståelsen för de skillnader som finns mellan män och kvinnors användande av de konton som musikfestivaler innehar på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Social Marknadsföring : Konsumenters prioritering av funktionella och symboliska värden kopplade till konsumtionenav nötkött.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Niklas Ahl; Yingwai Foong; Victor Mörk; [2016]
    Nyckelord :Social Marketing; Consumption of Beef; Consumer behaviour; Social marknadsföring; nötköttkonsumtion; konsumtionsbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Social marketing: Konsumenters prioritering av funktionella och symboliska värden kopplade till konsumtionen av nötkött.   Författare: Ahl Niklas, Foong Yingwai, Mörk Victor   Handledare: Henrik Sällberg   Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola   Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng   Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera under vilka omständigheter social marknadsföring påverkar konsumentens prioritering av funktionella och symboliska värden kopplade till konsumtionen av nötkött. LÄS MER

  5. 5. Förhållandet mellan prestation och lönsamhet : En studie applicerad på små svenska företag

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Joakim Dofs; Uno Bite Janols; Nilkas Ottosson; [2015]
    Nyckelord :PriceCap; Pricing for value; Pricemodel; Strategic management; Prismodeller; Lönsamhet;

    Sammanfattning : Titel: Förhållandet mellan prissättningsförmåga och lönsamhet. Författare: Uno Bite Janols, Joakim Dofs och Niklas Ottosson. Handledare: Anders Wrenne. Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola. LÄS MER