Sökning: "managementkonsulttjänster"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet managementkonsulttjänster.

  1. 1. Att mäta kvalitet vid offentliga tjänsteupphandlingar : Hur kompetens och erfarenhet kan utvärderas samt vilka faktorer som ska beaktas vid utformning av proportionerliga och transparenta tilldelningskriterier

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Aida Colakovic; [2013]
    Nyckelord :upphandling; offentlig upphandling; kvalitet; tjänstekvalitet; offentliga tjänsteupphandlingar; referenser; referenstagning; anbudsutvärdering; tilldelningskriterier; utvärderingskriterier; konsulttjänster; konsultupphandlingar; managementkonsulttjänster; bör-krav; intervjuer; mäta kvalitet; Lianakis; kvalitetsuppföljning;

    Sammanfattning : Tjänstekvalitet är ett omdiskuterat begrepp inom den offentliga upphandlingssektorn. Även om många upphandlande myndigheter understryker vikten av god kvalitet vid en tjänsteupphandling upplever de ändå svårigheter med att definiera kvalitet samt utforma och ställa krav i tydliga, relevanta och mätbara kriterier. LÄS MER

  2. 2. Användning av forskning för att skapa förtroende gentemot kunden : En studie kring tre konsultföretags motiv beträffande användning av akademisk forskning i sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Åhlman; Susanna Gärdek; [2011]
    Nyckelord :akademisk forskning; referenser; förtroende; managementkonsultföretag; intern marknadsföring; extern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; skapa löften; hålla löften; möjliggöra löften;

    Sammanfattning : Efter den senaste finansiella krisen har efterfrågan på managementkonsulttjänster växt, vilket kan bero på att många organisationer och verksamheter omstrukturerats och omorganiserats för att öka effektiviteten samt förbättra konkurrenskraften. Samtidigt som efterfrågan har tilltagit har också utbudet av olika konsulttjänster ökat och i kampen om marknadsandelar blir det därmed viktigt att managementkonsultföretagen kan utmärka sig samt verkar förtroendeingivande gentemot potentiella kunder. LÄS MER

  3. 3. Relation möter rationalitet: Om professionalisering av inköp av managementkonsulttjänster

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Anna Hubendick Nyman; Louise Linden; [2008]
    Nyckelord :Management Consulting; Professionalization; Purchasing; Professional Services;

    Sammanfattning : The purchasing of management consulting services has traditionally been characterized by informal and relation based interaction. However, case studies have shown that there is a movement towards more formalized and structured purchasing procedures among buyers of management consulting services. LÄS MER