Sökning: "manager communication"

Visar resultat 16 - 20 av 628 uppsatser innehållade orden manager communication.

  1. 16. Intelligible dialogue manager for social robots : An AI dialogue robot solution based on Rasa open-source framework and Pepper robot

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jiangeng Sun; [2023]
    Nyckelord :Rasa; understandable robots; HRI;

    Sammanfattning : In the process of Human-Robot Interaction, improving the intelligibility of robots is crucial. Intelligibility refers to the degree to which humans can understand robot behavior and decision-making. When humans interact with low-intelligibility robots, it can lead to a series of problems, such as misunderstanding and trust issues. LÄS MER

  2. 17. Kompetenser och färdigheter hos nyblivna arbetsledare inombyggproduktion

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mahad Yassin; Fuad Mohamed Hersi; Elyas Abdelouahab; [2023]
    Nyckelord :AutoCAD; CAD; Bluebeam; Excel; Grön person; Kvalitativ; REVIT;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på de kompetenser och färdigheter en nybliven arbetsledare inom produktion behöver erhållit. I bakgrunden beskrivs det vad en arbetsledare är för något samt vad den har för arbetsuppgifter översiktligt. LÄS MER

  3. 18. Förändringsmotstånd; vad, varför och hur? : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser av förändringsmotstånd på en tillverkningsindustri

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Isabelle Jacobsson; Julia Jarl Johansen; [2023]
    Nyckelord :Resistance to change; organizational change; employee perspective; middle manager; reason for resistance to change; active resistance; passive resistance; handling of resistance; Förändringsmotstånd; organisationsförändring; medarbetarperspektiv; mellanchef; orsak till förändringsmotstånd; aktivt motstånd; passivt motstånd; hantering av motstånd;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemområde: Organisationer påverkas i stor utsträckning av globaliseringen och den tekniska utvecklingen, något som inte är ett undantag för tillverkningsindustrisektorn. Detta kräver att organisationer ständigt behöver utvecklas för att hålla sig konkurrenskraftiga på marknaden. LÄS MER

  4. 19. Projektledarskap i tekniskt-organisatoriskt komplexa projekt : Applicering och utveckling av ramverk för ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Emma Uddin; Liisa Wettemark; [2023]
    Nyckelord :Project management; leadership; technical-organizational complexity; PLM system; industry 4.0 3; Projektledning; ledarskap; teknisk-organisatorisk komplexitet; PLM-system; industri 4.0 4;

    Sammanfattning : Projekt, och därmed projektledning, har funnits i alla tider och idag drivs projekt inom i princip alla branscher och de blir allt mer komplexa ur både ett tekniskt perspektiv och ett organisatoriskt. Denna tekniskt-organisatoriska komplexitet kommer till följd av den fjärde industriella revolutionen som vi idag står inför, där bland annat företag inom produktionsindustrin genomgår digitala transformationer som skapar nya informations- och samarbetsvägar mellan människor och maskiner, människor emellan men även maskiner emellan. LÄS MER

  5. 20. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Vilma Rosenblad; Wilma Nordin; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Crisis communication; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; critical rhetorical analysis; Oatly; Blackstone Growth.; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; kriskommunikation; kritisk retorikanalys; Oatly; Blackstone Growth; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER