Sökning: "manager communication"

Visar resultat 21 - 25 av 628 uppsatser innehållade orden manager communication.

  1. 21. ”Jag är inte ute på din arbetsplats och kan haffa dig i förbifarten, du behöver höra av dig om det är något.” : En kvalitativ studie om kommunikationens betydelse mellan konsult och konsultchef

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jessica Nyberg Kempe; Madeleine Peterson; [2023]
    Nyckelord :Communication; demand; control; support; availability; affiliation; Kommunikation; krav; kontroll; stöd; tillgänglighet; tillhörighet;

    Sammanfattning : The changes that have taken place during and after the Covid-19 pandemic are a fact, including the way managers communicate. This is because more and more employees are choosing to work from home, which represents a distance of communication between the manager and employee which they did not previously have. LÄS MER

  2. 22. Remote leadership implications for middle management : A case study on the transition from the office to remote

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Krecker Justus; Widlund Hjalmar; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; Remote work; Middle manager; Six e-leadership competence theory; SEC; e-leadership; Leadership; Challenges;

    Sammanfattning : The covid-19 crisis accelerated the remote work trend and led to a new landscape in business. This sudden shift posed unique challenges for managers and middle managers in particular. Forcing them to adapt their leadership styles and lead their teams remotely. LÄS MER

  3. 23. Ledarskapet – Nyckeln till hållbara förändringar och medarbetares välbefinnande? : En enkätbaserad studie om sambanden mellan ledarskap, förändringsprocesser och psykosocial arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Pernilla Sunström; Ulrika Tigerhielm; [2023]
    Nyckelord :Work environment; manager; change processes; Kotter s 8-step model; leadership; public sector; psychosocial work environment; transformative leadership.; Arbetsklimat; chef; förändringsprocesser; Kotters 8-stegsmodell; ledarskap; offentlig sektor; psykosocial arbetsmiljö och transformativt ledarskap.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Organisationer står ständigt inför nya utmaningar där anpassning är absolut nödvändig för att inte bli föråldrade eller slås ut på marknaden. I denna dynamiska process spelar både ledarskapet och medarbetarna en avgörande roll, det är dock en utmaning att genomföra hållbara förändringar. LÄS MER

  4. 24. Takhöjd… lägre än golvet? : - Kritikutrymme på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Timo Kumpumäki; Elisabeth Wetterskog; [2023]
    Nyckelord :Employee voice; employee silence; communication; transparency; openness; criticism; critique; communicative action;

    Sammanfattning : In a workplace, fostering a culture of transparency, openness, and conflict resolution can create an environment where employees feel comfortable expressing criticism. The purpose of this study is to investigate how employees at a governmental organization perceive the space to voice criticism internally within the workplace. LÄS MER

  5. 25. Recruiting immigrants : A Swedish study of the recruitment practice in the hospitality industry

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elinor Kilponen; Johanna Korssell; [2023]
    Nyckelord :Diversity; Immigration; Workplace; Recruitment; Diversity Management; Human Resources Management;

    Sammanfattning : Immigration is a megatrend that continues to change our society. With an influx of people this means that the workforce becomes more diverse. LÄS MER