Sökning: "manlig konsumtion"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden manlig konsumtion.
1. “Jag älskar att betala mindre än vad jag egentligen skulle ha gjort.” : Manligt och kvinnligt konsumentbeteende inom modekonsumtion kopplat till rabatter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study examines whether discounts affect the behavior of fashion consumers during the different parts of the buying decision process and in what ways. It also examines if and how this is different between men and women. The study is of qualitative form and the data collection has been done through semi-structured interviews. LÄS MER
2. Feminism till salu: En kvalitativ studie om feminism som varumärkesstrategi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur feministiska värden i marknadsföring kan användas som en strategisk resurs för att skapa en ökad autenticitet för ett företags varumärke, och därmed bidra till forskningsfältet för strategisk kommunikation. En begränsad mängd forskning har gjorts om feminism som en autenticitetsstrategi i förhållande till varumärket. LÄS MER
3. Ett spel för galleriet : en studie om svensk spelreklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien har utgångspunkt i den föreslagna upplösningen av det svenska spelmonopolet. Lagregleringen föreslås träda i kraft i början av 2019 för att tillåta privata spelaktörer att både agera och marknadsföra sig på den svenska spelmarknaden på lika villkor som de statligt ägda spelbolagen idag har. LÄS MER
4. Den modeintresserade mannen : en kvalitativ studie om hur det manliga modeintresset uttrycks i King of Sweden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This thesis aims to illustrate the male interest for fashion consumption. The subject is motivated by the lack of research concerning this in the academic sphere. The focus for this thesis is therefore to analyse how this comes to light in the male fashion magazine King of Sweden. LÄS MER
5. Den förklädde konsumenten - en uppsats om manligt konsumtionsbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att finna faktorer vilka uppmuntrar manlig klädkonsumtion. Vi genomförde en fallstudie där studieobjektet var shoppingintresserade män och arenan en herrklädesbutik. LÄS MER