Sökning: "manligt konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden manligt konsumentbeteende.

  1. 1. “Jag älskar att betala mindre än vad jag egentligen skulle ha gjort.” : Manligt och kvinnligt konsumentbeteende inom modekonsumtion kopplat till rabatter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ebba Hultberg; Fanny Jansson; Fanny Birgersson; [2020]
    Nyckelord :fashion consumption; discounts; buyer decision process; gender differences; consumer behaviour.; modekonsumtion; rabatter; köpbeslutsprocessen; könsskillnader; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : This study examines whether discounts affect the behavior of fashion consumers during the different parts of the buying decision process and in what ways. It also examines if and how this is different between men and women. The study is of qualitative form and the data collection has been done through semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. Från retro till metro : Att marknadsföra skönhetsprodukter till män

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Eriksson; Evelina Lorentzson; [2015]
    Nyckelord :Consumer Behaviour; Male Buying Behaviour; Marketing Strategies; Marketing Mix; Marketing; Marketing channels; Segmentation; Targeting; Positioning; Konsumentbeteende; Manligt köpbeteende; Marknadsföringsstrategier; Marknadsmixen; Marknadskommunikation; Marknadskanaler; Segmentering; Målmarknadsföring; Positionering;

    Sammanfattning : Research question: How should cosmetic companies develop marketing strategies for beauty products to appeal to men as a customers? Purpose:The purpose of this paper is to explore how marketing strategies of beauty products aimed  for men should be designed in order to appeal to potential and existing male customers. Furthermore the paper aims to identify strategic proposals that cosmetic companies should apply in creating marketing for men. LÄS MER

  3. 3. Beteende som driver e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA BRANDER; KLARA NILSSON UNENGE; [2014]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; E-handel; Köpprocessen;

    Sammanfattning : Den svenska e-handeln ökar markant och tar marknadsandelar från fysiska butiker, expansionen gör det därför betydelsefullt att förstår konsumenters beteende på webben. Den globala marknaden bidrar till hård konkurrens mellan aktörerna och konsumenters stora valmöjligheter gör det svårt för mindre aktörer att synas och behålla sina marknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. Manligt köpbeteende : en studie om äldre mäns beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECKA KVIST; SOFIA LARSSON; [2014]
    Nyckelord :köpbeteende; män; beslutsprocess; faktorer; beslutsmönster; kläder;

    Sammanfattning : Under många år har shopping betraktats som en kvinnlig aktivitet, men allt fler män har börjat visa intresse för mode. Då målgruppen vuxit har även detaljhandeln fått expandera, och det ses som viktigt att förstå konsumenter och hur de fattar beslut. LÄS MER

  5. 5. Berörd.. och förförd? : En studie av interpersonell beröring i butiksmiljö

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Rickard Johansson; Alexander Krnjajic; [2012]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Retail; Service Quality; Servicescape; Consumer Behavior; Interpersonal touch; Nonverbal Communication; Handshake; Oxytocin; Sinnesmarknadsföring; Detaljhandel; Servicekvalitet; Servicelandskap; Konsumentbeteende; Interpersonell beröring; Icke-verbal kommunikation; Handslag; Oxytocin;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur interpersonell beröring från en anställd, i form av ett handslag, förändrar kundens uppfattning av shoppingupplevelsen. Vidare ämnar studien att väcka intresse för ämnet likväl som att ge rekommendationer för vidare forskning av det taktila sinnets och den interpersonella beröringens betydelse i marknadsföringssammanhang. LÄS MER