Sökning: "margareta henriksson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden margareta henriksson.

  1. 1. Lärstilsanalyser, till vilken nytta? : Vuxenstuderandes upplevelser av att göra en lärstilsanalys

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Caroline Henriksson; Margareta Lägervik; [2008]
    Nyckelord :lärstil; lärstilsmodell; lärstilsanalys; lärstilsenkät; lärande; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att belysa vuxenstuderandes upplevelser av att göra en lärstilsanalys samt beskriva dess betydelse för lärandet. Vår avsikt var också att fokusera på deras åsikter om den information de fått innan analysen och det uppföljande samtalet med läraren. LÄS MER

  2. 2. Spegel, spegel på väggen där: : En studie kring balladens textliga funktion i kvinnliga traditionsbärares liv under 1800-talet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Christina Henriksson; Emma Eriksson; [2006]
    Nyckelord :Keywords: medieval ballad; women; carrier of tradition; nineteenth century; Lisa och Nedervåld; Harpans kraft; Stolts Margareta; Anna Ehrenström; Catarina Andersdotter; Johanna Gustafva Angel; Wendela Hebbe; Gunnar Olof Hyltén-Cavallius; Styvmodern;

    Sammanfattning : Emma Eriksson and Christina Henriksson: Mirror mirror on the wall: A study on how ballad texts reflect women as carriers of tradition in nineteenth century Sweden, Växjö: Musikvetenskap C, 10 p 2005. The aim of this essay is to analyze relations between ballad texts and the lives of female carriers of tradition in nineteenth century Sweden. LÄS MER

  3. 3. Barns upplevelse av delaktighet och samtycke

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Gunnel Henriksson; Margareta Nelson; [2003]
    Nyckelord :Social problems and welfare; national insurance; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Purpose : The purpose of this paper is to illustrate children's experience of participation and consent in decisions making in social service. Questions: Did the children experienced that they where participated in the investigation, the decision and the measure that followed? Were the children allowed to take part in the decision about which measure the result of the investigation should be? Did the children accept to take part in the measures that were proposed to them? Method: Qualitative interviews with four children in the ages between seven and thirteen years old and also with there mothers, grandmother and foster carer. LÄS MER