Sökning: "marie lee"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marie lee.

  1. 1. Sustainable consumption in a consumer society. A study of sustainable consumption policy in Sweden 1992–2022.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Marie Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Consumer society; Consumer policy; Environmental policy; Policy analysis; Hållbar konsumtion; konsumtionssamhälle; konsumentpolitik; miljöpolitik; policyanalys;

    Sammanfattning : This thesis explores how the topic of sustainable consumption has been discussed in Swedish policy-making between 1992–2022 by analysing policy documents including government official reports, government bills and government communications. The aim of the thesis is to understand how consumption has been discussed and problematised from a sustainability perspective in Sweden over time. LÄS MER

  2. 2. Rent hus med RUT : Analys av argumentation kring skattereduktion för hushållsarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Marie Bonell; [2019]
    Nyckelord :Housework; gender equality; class; subordination; tax subsidy;

    Sammanfattning : Only when the servant or wife is abruptly removed from the household and the well-oiled wheels of domestic machinery grind to a halt does the superior realize just how important such services really are. This quote shows how important domestic services are, it also points out who executes it and that society and people, at least the superior, tend to take it for granted. LÄS MER

  3. 3. Berättande i spel : En analys av relationen mellan karaktärer,interagerbarhet och presentation i spelen Half-Life 2,Fallout 3 och Fahrenheit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mats Söderholm; [2009]
    Nyckelord :Datorspel; berättande; berättelser; spelupplevelse; Half-Life 2; Fallout 3;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur förhållandet mellan karaktären, interagerbarheten ochpresentationen påverkar möjligheterna för hur spelaren uppfattar berättelsen i spelenHalf-Life 2(Valve Corperation, 2004), Fallout 3 (Bethesda Game Studio, 2008) ochFahrenheit (Quantic Dream, 2005). Metoden för analyserna är baserat på Aarseths (2007)teorier och går ut på att jag själv spelat spelen och sedan analyserat dessa utifrån minaegna spelupplevelser. LÄS MER