Sökning: "maritza"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet maritza.
1. Föräldrasamverkan i förändring under pandemin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet var att genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer undersöka hur förskollärare upplevde förändringar i föräldrasamverkan till följd av pandemins påverkan. Åtta förskollärare har intervjuats och frågeställningarna riktades mot deras perspektiv på samverkan under pandemin. LÄS MER
2. Exploring the potential of Green Infrastructure to enhance urban resilience as part of the 2040 Development Plan La Paz, Bolivia
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Cities continue to grow, and the rapid population growth, and overcrowding are increasing the pressure on local governments to provide basic services (e.g., housing, clean water, sanitation, basic health services, and education) and green space planning. LÄS MER
3. Konsekvenser av våldtäkt : Kuratorers arbetssätt och erfarenheter av att möta kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att utifrån kuratorers upplevelser studera hur kvinnor påverkas efter en våldtäkt, samt att studera kuratorernas förhållningssätt och hur deras arbete med våldtagna kvinnor sker. I studien genomfördes sex kvalitativa intervjuer med kuratorer. LÄS MER
4. silvercodes and paperpixels
Kandidat-uppsats, Konstfack/ÄdellabSammanfattning : My journey starts off using photography as a tool to investigate materiality, body, object and space. During my trip I constructed a photo, or as I see it, translated a 2D photo into a 3D form. LÄS MER
5. La competencia metafórica en el aula de E/LE. : Un acercamiento teórico-prácticoal fenómeno, una propuesta didáctica para su incorporación en el aulay un recuento de las dificultades encontradas en la realización del estudio.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : The metaphoric competence does not have the importance it deserves in the field of Spanish as a foreign language; the metaphoric language must cease to be considered as an exclusive language of the literary text. This paper addresses and discusses theories related to metaphor and particularly, the implications of metaphoric competence (MC) in the teaching and learning of languages. LÄS MER