Sökning: "market reaction"
Visar resultat 6 - 10 av 360 uppsatser innehållade orden market reaction.
6. Utilizing Transformers with Domain-Specific Pretraining and Active Learning to Enable Mining of Product Labels
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskapSammanfattning : Structured Product Labels (SPLs), the package inserts that accompany drugs governed by the Food and Drugs Administration (FDA), hold information about Adverse Drug Reactions (ADRs) that exists associated with drugs post-market. This information is valuable for actors working in the field of pharmacovigilance aiming to improve the safety of drugs. LÄS MER
7. Processimulering och flaskhalsanalys för standardisering av arbetsprocesser på automatiserade förpackningslinjer
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Dagens industrier utvecklas snabbare och ständigt uppstår nya teknikutvecklingar som skapar nya krav och kräver förändringar inom tillverkningsindustrin. Eliminering av flaskhalsar är viktigt inom läkemedelsindustrin för att möta den ökade efterfrågan. LÄS MER
8. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
9. Gillette ‘We believe: the best men can be’ – the advertisement that shaved itself off the market.
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och RättsvetenskapSammanfattning : Background: The 2019 Gillette advertisement ‘We believe: the best men can be’ was released when the #MeToo movement was gaining momentum. The commercial addressed conventional ideas of masculinity and received a lot of public criticism for its message. LÄS MER
10. Marknadens reaktion vid avslutade aktieåterköpsprogram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This paper investigates the long-run market effects of open market share repurchase programs, specifically focusing on the influence of firm size (market capitalization) and market-to-book ratio on long-run abnormal returns. The study utilizes data from financial databases, including Nasdaq Stockholm and Eikon, as well as information from initiation announcements and other publicly available documents provided by firms listed on the Stockholm Stock Exchange from 2015 to 2022. LÄS MER