Sökning: "market segmentation"

Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade orden market segmentation.

  1. 1. Customer segmentation in services based on characteristics A study at AstaZero

    H-uppsats, Chalmers tekniska högskola/Institutionen för teknikens ekonomi och organisation

    Författare :AMANUEL FIDEL KELATI; ANEL MASLO; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : BackgroundFor service companies, it is essential to deliver good customer service to stay competitive outin the market. Customer needs are changing over time and there are different needs fordifferent customer groups. LÄS MER

  2. 2. Observing the unobservable? : Segmentation of tourism expenditure in Venice usingunobservable heterogeneity to find latent classes

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Nationalekonomi

    Författare :Magdalena Lundberg; [2018]
    Nyckelord :unobserved heterogeneity; fixed mixture model; tourism expenditure; expenditure segmentation; market segmentation; Venice tourism;

    Sammanfattning : Consumer segmentation based on expenditure are usually done by using observedcharacteristics, such as age and income. This thesis highlights the problem with negativeexternalities which Venice suffers from, due to mass tourism. LÄS MER

  3. 3. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER

  4. 4. What makes an (audio)book popular?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärning

    Författare :Arian Barakat; [2018]
    Nyckelord :Audiobooks; Bestsellers; Algorithmic Criticism; Large-scale Literary Analysis; Natural Language Processing; Gaussian Processes; Topic Modeling;

    Sammanfattning : Audiobook reading has traditionally been used for educational purposes but has in recent times grown into a popular alternative to the more traditional means of consuming literature. In order to differentiate themselves from other players in the market, but also provide their users enjoyable literature, several audiobook companies have lately directed their efforts on producing own content. LÄS MER

  5. 5. Decomposing the Term Structure of Housing Risk: Implications of Market Segmentation and Liquidity

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :August Hansson; Olov Ryding Hallin; [2018]
    Nyckelord :Housing risk; Real estate returns; Liquidity; House price index; Household finance;

    Sammanfattning : This paper studies the empirical properties of the term structure of total housing risk in Sweden using a particularly rich dataset of housing transactions. We contrast recent studies by showing that, even after ten years, 75% of the total variation in housing returns will be attributable to the idiosyncratic shock. LÄS MER