Sökning: "market"
Visar resultat 21 - 25 av 26882 uppsatser innehållade ordet market.
21. Åtgärder mot förhöjda halter av per- och polyfluorerade alkylsubstanser (PFAS) i dagvatten : Styrande mål och riktvärden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Stormwater is a significant transport medium for pollutants to recipients located near cities. Substances commonly found in stormwater include nutrients, metals, organic substances and particles. A group of pollutants detected in stormwater are per- och polyfluoroalkyl substances (PFAS). LÄS MER
22. Working Hours for First Responders - A comparative analysis of the implementation of Directive 2003/88/EC in Sweden and Denmark
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : This essay delves into the implementation of EU Directive 2003/88/EC on working time in Sweden and Denmark, with a specific focus on rest periods for firefighters and ambulance personnel. Analysing both national legislation and collective agreements due to the robust labour market system in both countries, the essay seeks to comprehend Sweden's response to criticism from the European Commission in 2023 and proposes strategies for improvement. LÄS MER
23. EU:s socialpolitiska riktning : En klassificering av EU:s välfärdsregimstillhörighet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : The introduction of the European union’s pillar of social rights has marked a new chapter in EU social policy. The social policy of the union has been seen to affect the national welfare state of its members causing convergence between member states. LÄS MER
24. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER
25. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER