Sökning: "marketing brand"
Visar resultat 1 - 5 av 2067 uppsatser innehållade orden marketing brand.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER
3. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER
4. Drunk Elephant: The New Toys’R’Us?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Drunk Elephant, a skincare brand known for its clean ingredients and cheerful branding, has experienced a surge in popularity driven by Gen Alpha's unexpected adoption on social media. While this newfound audience has boosted sales, concerns are mounting regarding the impact of early exposure to beauty standards and consumption habits on young children. LÄS MER
5. Hermès in ASMR style : a study of ASMR in fashion marketing footage and associated experiences of luxury brand lovers
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The study presented here delves into the integration of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) content into fashion marketing strategies, with a specific focus on the renowned luxury brand Hermès. ASMR is a perceptual phenomenon characterized by tingling sensations and feelings of relaxation triggered by certain audio visual stimuli. LÄS MER