Sökning: "marketing channels system"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden marketing channels system.

  1. 1. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Felix Reveman; Leo Listerman; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; digital marketing; information system; digital media; digital technology; data analysis; Business intelligence; digital marknadsföring; informationssystem; digital media; digital teknik; dataanalys;

    Sammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER

  2. 2. Holoportation: a qualitative study on the NextGen communication channel

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Natalie Koutny; Vinod Kumar Verma; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The objectives of this thesis was to examine and discuss the existing interpersonal communication and the impact it has when utilising current technology to communicate remotely. Once the situation was studied, it was possible to analyse the perception and usability of NextGen communication, specifically holoportation, which can have in five different industries. LÄS MER

  3. 3. Att använda videobaserad kommunikation för att främja ökad sortering och återvinning av matavfall : En studie som ger förslag på hur Södertäljekommun kan nå ut till alla kommuninvånare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Reeta Maqadesi; [2021]
    Nyckelord :behavior; food waste; knowledge; Södertälje municipality; video-based communication; will; beteende; kunskap; matavfall; Södertälje kommun; videobaserad kommunikation;

    Sammanfattning : Genom att öka resurshushållningen i livsmedelskedjan minskar människans belastning på miljön. Att öka utsortering och återvinningen av matavfall är ett sätt att bidra med ökad resurshushållning inom livsmedelskedjan. För att uppnå detta krävs människors samverkan. LÄS MER

  4. 4. Digital transformation för en mer effektiv och tillgänglig detaljhandel : En kvalitativ studie för att analysera konsumenters kundresor och dess påverkan inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jonathan Jonasson; Hanna Lundvall; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; digital marketing; digital retailing; digitization; e-commerce; customer journey; work system; Digital transformation; digital marknadsföring; digital detaljhandel; digitalisering; e-handel; kundresan; arbetssystem;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har blivit en av de viktigaste pågående omvandlingarna som sker i nutida samhället och denna utveckling är viktig inom specifikt detaljhandeln samt modebranschen. Då modebranschen befinner sig på en global marknad har de utvecklat olika försäljnings-strategier på olika plattformar, för att bemöta konsumenters efterfrågan till digitala lösningar. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar och möjligheter med digital transformation : En fallstudie om hur en detaljhandelsorganisation kan arbeta med marknadsföring i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Andersson; Olle Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital technologies; Organizational transformation; Digital opportunities and challenges; Digital marketing; Retail business; Digital transformation; Digitala teknologier; Organisatorisk transformation; Digitala möjligheter och utmaningar; Digital marknadsföring; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Digital transformation har lett till ökad användning av digitala teknologier, detta skapar förändringar i samhället som kan leda till att företag måste ta fram nya strategier för att vara fortsatt konkurrenskraftiga. Med en kvalitativ ansats i form av en fallstudie undersöker denna studie hur ett företag inom detaljhandeln kan hantera och struktureras efter digital transformation inom marknadsföring samt vilka möjligheter och utmaningar detta medfört gällande marknadsföring i digitala kanaler. LÄS MER