Sökning: "marketing communications"

Visar resultat 16 - 20 av 326 uppsatser innehållade orden marketing communications.

  1. 16. Inclusive marketing : A study of Swedish female consumers’ perceptions of inclusive advertisements in the fashion industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Wiklund; [2022]
    Nyckelord :Inclusive marketing; Advertising; Brand attitudes; Diversity; Swedish consumers; Fashion industry;

    Sammanfattning : In the last decades we have seen an increase of inclusive marketing, partly because of an increase of consumer awareness and expectations. But it can be hard to succeed with inclusive marketing, and previous research shows that many companies have been accused of CSR- washing, forced diversity, etc. LÄS MER

  2. 17. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER

  3. 18. Digitala marknadskommunikationer i startup-företag : En kvalitativ studie om hur startup-företag i södra Sverige använder digitala marknadskommunikationer för att stärka relationen till intressenter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jacob Petersson; [2022]
    Nyckelord :Startup companies; digital marketing; media channels; brand; stakeholders.; Startup-företag; digital marknadsföring; mediekanaler; varumärke; intressenter;

    Sammanfattning : Abstract Title: Digital marketing communications in startup companies Author: Jacob Petersson Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Keywords: Startup companies, digital marketing, media channels, brand, stakeholders. Problem formulation: What marketing communication do startup companies use today in digital forums and how important is it for the relationship with the stakeholders? Purpose: The study will investigate digital marketing communications for startup companies in southern Sweden. LÄS MER

  4. 19. A non-smoking future?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Kristofer Johansson; Carl Marklund; [2022]
    Nyckelord :Impression management; Legitimacy theory; Tobacco industry; Non-smoking tobacco; CSR;

    Sammanfattning : Tobacco companies have long been subject to criticism for their production and marketing of tobacco products. However, in recent times tobacco companies themselves champion a "smoke-free" future, a change of narrative that is thought to be driven by the shift in products they are selling. LÄS MER

  5. 20. Instagram och länsmuseerna : En undersökning av de svenska länsmuseernas användande av Instagram

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Ellinor Vejlens; [2022]
    Nyckelord :Museology; County Museums; Social Media; Instagram; museologi; länsmuseer; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : This study examines the use of Instagram by the Swedish County Museums through the perspective of museum professionals in charge of the museums’ Instagram accounts. The purpose of the study is to find out how and why the Swedish County Museums use Instagram. LÄS MER