Sökning: "marketing components model"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden marketing components model.

  1. 1. Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ivelina Petkova; Sofia Rosin; [2023]
    Nyckelord :Destination Rejuvenation; Dynamic Capabilities; Destination Repositioning; Destination Diversification; Destination Marketing; Madeira Island; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island Date of the seminar: 2nd of May 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Ivelina Petkova & Sofia Rosin Supervisor: Magnus Nillson Keywords: Destination Rejuvenation, Dynamic Capabilities, Destination Repositioning, Destination Diversification, Destination Marketing, Madeira Island Research Purpose: The purpose of this research paper is to explore the dynamic capabilities that enable destination repositioning and diversification and investigate how they rejuvenate Madeira Island as a tourist destination. Theoretical perspective: Destination rejuvenation was originally presented as a stage in Butler's (1985) Tourism Area Life Cycle Model (TALC), however, it has become an independent focus area in research that concerns the repositioning and diversification of tourism destinations. LÄS MER

  2. 2. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER

  3. 3. Analyzing the Effects of Brand Activism on Consumer Loyalty: Macro and Micro Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nina Roques; [2023]
    Nyckelord :Brand activism; consumer perception; consumer behavior; consumer loyalty; communication; Russia-Ukraine conflict;

    Sammanfattning : This study seeks to investigate, from both macro and micro perspectives, the effect of brand activism on consumer loyalty.  The macro perspective examines the general relationship between brand activism and consumer loyalty, whereas the micro perspective examines the specific context of companies' withdrawal from Russia as a form of brand activism. LÄS MER

  4. 4. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER

  5. 5. Plantskoleproduktion utan torv : en inblick i torvfria plantskolor i Storbritannien

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Thorsten Joeris; [2022]
    Nyckelord :barkmull; containerodling; grönkompost; hållbar; kokosfiber; komposterad ull; odlingssubstrat; odlingssystem; torvmark; träfiber;

    Sammanfattning : Torvmarker täcker ~3% av världens landyta och har sedan senaste istiden fungerat som en viktig kolsänka, som tar upp koldioxid (CO2) ur atmosfären. Ungefär 10% av torvmarkerna på jorden har dränerats, huvudsakligen för skogs- och lantbruk, samt till viss del för torvbruk. LÄS MER