Sökning: "marketing developing"

Visar resultat 1 - 5 av 450 uppsatser innehållade orden marketing developing.

  1. 1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Pol Almirall Sola; Tindra Örnroth; [2024-03-11]
    Nyckelord :Storytelling; visuell kommunikation; visuell storytelling; narrativ teori; scheman; dynamisk uppmärksamhetsteori; teorin för visuellt framträdande faktorer; reklamfilm;

    Sammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER

  2. 2. The influence of uncertainty and firm characteristics on marketing agility : An interview study on the need formarketing agility

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Claudia Malmqvist; Claes Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Marketing Agility; Iteration; Sensemaking; Speed; Marketing Decision; Uncertainty; Dynamic Market Changes;

    Sammanfattning : Market changes are held to occur at an ever-faster rate due to forces such as technologicaladvancements, shifting consumer preferences and habits and increased competition. This hascaused a rise in interest for developing more agile working methodologies in marketing. LÄS MER

  3. 3. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Decoding Hormone Interactions: Investigating Health Status Using Hormone Signatures in Blood

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Stina Brunell; Elis Pettersson Gradin; Victor Englöf; Lovisa Wigertz; Embla Persson; Josephine Maglio; [2023]
    Nyckelord :PEA; hormone; interaction; blood; protein hormone; proteomic; disease; biomarker;

    Sammanfattning : Hormones are integral molecules in the human body, controlling most body systems and maintaining homeostasis in the body. They function as signal molecules for communication between cells, and are often secreted by one tissue with another as target. LÄS MER

  5. 5. Samhällets nytta av platsattraktivitet : Behovet av en ökad attraktivitet för Husum

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Hanna Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; Platsattraktivitet; Platsmarknadsföring; Krympande befolkning;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the possibilities of increasing the location attractiveness of a locality in order to achieve a positive population increase. Husum is a locality with a negative population development, this study will investigate which actions are suitable to apply in Husum with the aim of creating an attractive society. LÄS MER