Sökning: "marketing future vision"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden marketing future vision.

  1. 1. IDENTITY & TECHNO-UTOPIANISM. A Critical Discourse Analysis of Marketing Material and their Sociotechnical Imaginaries.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Åberg; [2022-02-10]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Sociotechnical Imaginaries; Marketing Technology; MarTech; Critical Studies; Identity; Techno- Utopianism;

    Sammanfattning : This research paper sets out to investigate the messaging present in a corpus of texts gathered from Acxiom’s, an American data-analysis and ‘Identity Solutions’-company, website. The paper applies a framework of Critical Discourse Analysis informed by Theo van Leeuwen’s theory of ‘legitimations’ and analyses the findings through the theoretical framework of ‘Sociotechnical Imaginaries’. LÄS MER

  2. 2. Time to prime: En studie i auditory & olfactory priming

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Bogestrand; Maria Carlsson; Anton Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Priming; unconsciousness; manipulation; olfactory; auditory; Business and Economics;

    Sammanfattning : New perspectives on how to best market your brand or products is an ever changing subject. A seemingly unnoticed development in the eyes of ordinary people has been that marketing psychology has become more and more potent in the industry of marketers and brand developers. LÄS MER

  3. 3. Franchisestrategi för producenter av cirkulära odlingssystem : en studie av Johannas Stadsodlingar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gustaf Knutsson; Teodor Rosenlew; [2022]
    Nyckelord :Cirkulära odlingssystem; Internationell expansion; Franchising;

    Sammanfattning : På grund av den utveckling som ses i samhället idag med krav från konsumenter om spårbarhet från leverantörer och kunna konsumera med gott samvete (så) ställs det höga krav på dagens livsmedelsproduktion. Denna höjda medvetenhet har lett till ett ökat intresse för hållbara odlingssystem såsom cirkulär odling. LÄS MER

  4. 4. Content extraction from marketing flyers

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Haripriya Surendran Nair; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Shops, supermarkets, and real estate dealers use marketing flyers in abundance to advertise the weekly and seasonal offers these days. The information available in such flyers is a good source marketing study. However, this information is not recorded in any central repository for future usage. LÄS MER

  5. 5. IDENTITY & TECHNO-UTOPIANISM.A Critical Discourse Analysis of Marketing Material and their Sociotechnical Imaginaries

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :Åberg Albin; [2021-10-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research paper sets out to investigate the messaging present in a corpus of texts gathered from Acxiom’s, an American data-analysis and ‘Identity Solutions’-company, website. The paper applies a framework of Critical Discourse Analysis informed by Theo van Leeuwen’s theory of ‘legitimations’ and analyses the findings through the theoretical framework of ‘Sociotechnical Imaginaries’. LÄS MER