Sökning: "marketing messages in TV commercials"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marketing messages in TV commercials.

  1. 1. "Med chanser för lite guldregn" : En studie om spelbolags gestaltning av spel om pengar med hjälp av celebriteter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Söderberg; Ida Lindström; [2019]
    Nyckelord :gambling; commercial; celebrity; gambling companies; spel om pengar; reklam; celebritet; spelbolag;

    Sammanfattning : The purpose with this essay was to study the relationship between gambling companies marketing through a celebrity and the ways gambling is portrayed in commercials. We combined a multimodal analysis with semiotic elements and a group interview in order to explain and get an understanding of gambling companies ways to market their services. LÄS MER

  2. 2. Consumers’ perception of Traditional vs. Non-traditional Advertising in Bulgaria : A case of Kaufland Bulgaria

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Simeon Kovachki; Ventsislav Marinov; [2018]
    Nyckelord :Advertising; Marketing; Traditional Advertising; Non-Traditional Advertising; Communication Process; Decision-Making Process; Perceptions;

    Sammanfattning : Title: Consumers’ perception of Traditional vs. Non-traditional Advertising in Bulgaria. LÄS MER

  3. 3. Varje berättelse har sin egen hjälte : En kvalitativ studie av svenska reklamfilmers argumentationstekniker och framträdande budskap

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Anna Hillgren; [2017]
    Nyckelord :Rhetoric; visual rhetoric; commercial; marketing; advertising impact; Retorik; rethoric; visuell retorik; reklamfilm; marknadsföring; reklampåverkan;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att undersöka hur tre svenska reklamfilmer tillämpar olika typer av argument för att övertyga mottagarna av sitt budskap och vilka retoriska grepp som används för att nå ut till publiken. Vidare undersöks vilka budskap som är framträdande samt vilka samhällsfrågor reklamfilmerna anspelar på. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Environmental and Societal CSR Messages on Purchase Intentions

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nickilina Heikkilä; Julia Freter; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Theory of Planned Behavior; Environemntal marketing; Societal marketing; Purchase Intention;

    Sammanfattning : This thesis studies how the inclusion of corporate social responsibility (CSR) messages in advertisements influence consumers' purchase intentions in the Swedish Energy Sector. Through comparing the effects of TV commercials that either do or do not include CSR activities of the company, it was investigated how consumers' purchase intentions are affected when chosing energy provider. LÄS MER

  5. 5. Attitudes Towards Television Commercials with an Underlying Health Claim

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Emilia Sundberg; Jasmine Hansson; [2011]
    Nyckelord :Consumer behavior; generation Y; university students; TV commercials; health claims; attitudes; marketing messages in TV commercials; qualitative research; focus groups; Konsumentbeteende; generation Y; universitetsstudenter; TV-reklam; hälsopåståenden; attityder; marknadsföringbudskap i TV-reklam; kvalitativ forskning; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Health and eating healthy has become increasingly popular during the recent decades. On television, countless numbers of food commercials claim their products to be healthy, and fit good looking people propagate for the benefits of the products. At the same time, there are many studies showing these marketing messages to be highly misleading. LÄS MER