Sökning: "marketing mix for service industry"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden marketing mix for service industry.

  1. 1. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Haglund; Felicia Lavesson; [2021]
    Nyckelord :Corona pandemic; grocery trade; choice of grocery chain; e-commerce; consumer behaviour; younger generation; older generation; Coronapandemi; dagligvaruhandel; val av dagligvarukedja; e-handel; konsumentbeteende; yngre generationen; äldre generationen;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER

  2. 2. Small enterprises’ marketing strategy in the digital era : A study of hotels in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Tobias Pettersson; Daniel Tadesse; [2019]
    Nyckelord :Marketing Mix; Hotel Industry; Digitalization; Social Media Marketing; Customer Satisfaction.;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study is to explore small enterprises’ marketing strategy and the digital tools that can improve their odds in the market against competitors and gain competitive advantage. Method: Qualitative study was conducted using primary and secondary data for this study, where primary data was collected through ten semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :storytelling; word-of-mouth; platsmarknadsföring; marknadsmix; gårdsbutik; livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER

  4. 4. How firms can reduce the risks with fixed price contracts

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Alexander Aniol; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Firms have had difficulties in dealing with the risks that occur when providing fixed price contracts (FP) for both small – scale and large – scale projects to involved customers. This is general for the most companies surveying customers with the development for a product or service in the IT – industry. LÄS MER

  5. 5. Creating a new food category - Insights from stakeholders in the Swedish Market

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Silvia Garcia Gonzalez; [2015]
    Nyckelord :New food category; positioning; Swedish food market; innovation; evolution; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title Creating a new food category - Insights from stakeholders in the Swedish market Author Silvia D. García González Division Packaging Logistics, Department of Design Sciences, Faculty of Engineering, Lund University Supervisors Märit Beckeman and Karla Marie Paredes Issue of Study The food industry faces a large number of challenges. LÄS MER