Sökning: "marketing mix for service industry"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden marketing mix for service industry.
1. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER
2. Small enterprises’ marketing strategy in the digital era : A study of hotels in Sweden
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: The aim of this study is to explore small enterprises’ marketing strategy and the digital tools that can improve their odds in the market against competitors and gain competitive advantage. Method: Qualitative study was conducted using primary and secondary data for this study, where primary data was collected through ten semi-structured interviews. LÄS MER
3. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER
4. How firms can reduce the risks with fixed price contracts
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Firms have had difficulties in dealing with the risks that occur when providing fixed price contracts (FP) for both small – scale and large – scale projects to involved customers. This is general for the most companies surveying customers with the development for a product or service in the IT – industry. LÄS MER
5. Creating a new food category - Insights from stakeholders in the Swedish Market
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : Title Creating a new food category - Insights from stakeholders in the Swedish market Author Silvia D. García González Division Packaging Logistics, Department of Design Sciences, Faculty of Engineering, Lund University Supervisors Märit Beckeman and Karla Marie Paredes Issue of Study The food industry faces a large number of challenges. LÄS MER