Sökning: "marketing planning"

Visar resultat 1 - 5 av 283 uppsatser innehållade orden marketing planning.

  1. 1. Svenska fotbollssupportrars mediekonsumtion : Bourdieusk studie om sambandet mellan supporterpositioner och mediekonsumtionen av fotboll

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Vilma Wikegård; Dageryd Jacob; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis aims to apply Pierre Bourdieu's theoretical framework of field, capital, and habitus to examine and understand how field-specific capital within the specific context of Swedish football supporters influences their media consumption. Bourdieu was concerned with how people's experiences and understanding of the world were shaped by, and concurrently shaped, the social structures prevalent in society. LÄS MER

  2. 2. Exploring the Factors Driving Household Food Waste

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Khawari Vincent; Nashat Fadi; [2023]
    Nyckelord :Household food waste; prevention; awareness; consumer behavior;

    Sammanfattning : Food waste is a global concern with significant environmental, economic, and social implications. Despite efforts to address the issue, household-level food waste remains substantial, contributing to food insecurity and environmental degradation. LÄS MER

  3. 3. En växande roll för cykeln i Malmö : En studie om cykelplanering och cykelkultur i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Tuan Odin; Samuel Andersson; [2023]
    Nyckelord :cykelplanering; cykelkultur; cykelvänlig stad;

    Sammanfattning : Malmö stad har idag som mål att öka cykelanvändningen till att 30% av alla resor som genomförs ska göras med cykel. Vi vill således ta reda på vad en kommun kan göra för att stärka och bibehålla ett stort antal cyklister. LÄS MER

  4. 4. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Hugo Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :Tramway; transport planning; accessibility; place identity; place branding; growth; and sustainable development; Spårväg; transportplanering; tillgänglighet; platsidentitet; platsmarknadsföring; tillväxt och hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER

  5. 5. Comparing the Return on Investment of Search Engine Optimization and Pay-Per-Click marketing : Developing a model to forecast the ROI of SEO based on the SOSTAC Planning System

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Qvintus Björnfot; Martin Dehlin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER