Sökning: "marketing sammanfattning"
Visar resultat 6 - 10 av 120 uppsatser innehållade orden marketing sammanfattning.
6. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER
7. Marknadsförarens överlevnad : Säkra kundretention i en AI-driven värld
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Maja Axell Jemima Bjurhager Sara Nyström Titel: Marknadsförarens överlevnad: Säkra kundretention i en AI-driven värld Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Kundretention, Artificiell Intelligens, Marknadsföring, Möjligheter, Utmaningar, Lojalitet Forskningsfrågor: Vilka möjligheter och utmaningar kan identifieras vid implementeringen av artificiell intelligens i marknadsföring för att optimera kundretention? Hur kan marknadsförare effektivt hantera de utmaningar som kan uppstå vid användningen av artificiell intelligens inom retentionsmarknadsföring? Syfte: Att identifiera möjligheter och utmaningar med att använda AI inom marknadsföring för att optimera kundretention, samt undersöka hur marknadsförare kan hantera dessa utmaningar. Metod: Induktiv forskningsansats, där data insamlades genom en kvalitativ fallstudie med 13 semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
8. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER
9. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet? Datum: 2022-06-03 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Författare: Johanna Lundh och Flora Trast Handledare: Anders Parment Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER
10. Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor? : - En studie kring likheter och skillnader mellan könen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor?- En studie kring likheter och skillnader mellan könen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Florence Aarskog och Ylva Österberg Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022-juni Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka vad det finns för likheter och skillnader gällande uppfattningen av gift promotions mellan män och kvinnor. Studien förväntas svara på vad för orsaker som kan ligga till grund för dessa uppfattningar och hur dessa kan skilja sig åt. LÄS MER