Sökning: "marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 5598 uppsatser innehållade ordet marketing.

  1. 1. The Challenges of a Swedish SME in Entering the Chinese market - A case study on the market entry process of Cibes Lift Group AB to the Chinese market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Malthe Vesström; Syed Nabil Raiyan; [2019-03-19]
    Nyckelord :SME; internationalization; emerging market; China; barriers; internal; external; challenges;

    Sammanfattning : MSc in International Business and Trade.... LÄS MER

  2. 2. The practice of content marketing strategic planning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kevin Wang; Theresia Zeidler; [2019-02-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. How to bug Cultural Change in food habits

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennelie Byström; Ebba Varnauskas Mårtensson; [2019-02-26]
    Nyckelord :foodie; apperance; resistance; cultural identity; cultural appropriation; food culture; exposure; entomphagy; ento food; insects; marketing;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Miljömärkt

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Catharina Alwén; [2019]
    Nyckelord :Ecolabelling; Svanen; EU Ecolabel;

    Sammanfattning : This Study researches how brand awareness affects the brand equity of environmental labels. The two governmental ecolabels in Sweden, Svanen and EU Ecolabel are the objects studied. Svanen is the official Nordic ecolabel and EU Ecolabel is the official label in the European Union. LÄS MER

  5. 5. Är du influencern vi söker : En kvalitativ studie om företagens val av influencer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Persson; Tolga Mavi; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; eWOM; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Influencer marketing, som kommit till genom sociala mediers framväxt, har blivit ett av de vanligaste sätten för företag att marknadsföra sig på digitalt. Att använda influencers för att stärka varumärken och öka försäljning har visat sig vara en effektiv strategi, men för att lyckas med influencer marketing krävs det att företag väljer rätt person för uppdraget. LÄS MER