Sökning: "marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 6991 uppsatser innehållade ordet marketing.

  1. 1. Värdeskapande kommunikation - en studie om content marketing som strategiskt arbetssätt bland svenska marknadsavdelningar

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jessica Hansson; [2021-04-06]
    Nyckelord :content marketing; strategisk kommunikation; innehåll;

    Sammanfattning : Studien visar att företagen uppfattar begreppet content marketing väldigt olika vilket synliggörs i deras prioriteringar, arbetssätt och resurser. Utifrån informanternas svar är det tydligt att det existerar skilda uppfattningar om begreppet content marketing och dess innebörd. LÄS MER

  2. 2. Vilka myter finns det om hållbara investeringar? En analys av hållbara investeringsalternativ utifrån ett myth marketing- perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Dolk; Olivia Skoglund; [2021-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Sustainable Marketing in Fast Fashion A quantitative reseach investigating sustainable marketing strategies´impact on consumer behavior

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Paulsson; Beatrice Ursing; [2021-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Content Marketing i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur majorbolag använder sociala medier i marknadsföringen av musik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Jansson; Max Nilsson; Felicia Oudin; [2021]
    Nyckelord :Content Marketing; Major labels; Social Media; Segmentation; Electronic Word of Mouth; Word of Mouth; Viral Marketing; Influencer Marketing; Targeting;

    Sammanfattning : Digitalization in the music industry and the emergence of social media, has created opportunities to reach more potential music consumers. Companies are increasingly integrating through visual media such as photos and videos into their social media marketing content. LÄS MER

  5. 5. Sorry, we are closed for the season : En kartläggande studie om utveckling av säsonger på Öland

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Lisa Broberg; Fanny Lindberg; Ebba Poopuu; [2021]
    Nyckelord :collaboration; outdoor; rural destination; seasonal development; seasonality; Sweden; Öland;

    Sammanfattning : Seasonality in the tourism industry has long been seen as a problem, particularly in cold-climate environments. Despite the fact that this phenomenon has received a lot of attention in the literature, there is not yet a simple solution that can be applied to all destinations. LÄS MER