Sökning: "marknad för ny produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden marknad för ny produkt.
1. Brewing a Low-Alcohol Dark Wheat Beer: A Healthy Alternative with Potential on the Swedish Market
Kandidat-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : Mängden öl som köps i Sverige har ökat mellan åren 2016–2021. Både försäljningen av öl med en alkoholhalt över 3,5 procent (starköl), och öl under 3,5% (lätt- och folköl) ökade betydligt. LÄS MER
2. Big data - en oumbärlig resurs? Den konkurrensrättsliga principen om nödvändiga nyttigheter och Digital Markets Act i relation till big data i den digitala sektorn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : The digital sector of the EU's single market is playing an increasingly significant role in the economy, and a new type of resource that is becoming more important within it is known as big data. Companies providing core platform services are often in control of big data, which in turn can be an indispensable input resource for other companies operating in the digital sector. LÄS MER
3. Ramverk för utveckling av pretotyper : Framtagning av ett Azure-baserat ramverk för pretotypframställningar inom IoT
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Att utveckla en ny produkt kan vara tids- och pengakrävande. Att veta om det finns en marknad för produkten är inte heller alltid uppenbart. Detta är varför pretotyping är en bra idé. En pretotyp testar konceptet och intresset på produkter hos kunder. LÄS MER
4. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER
5. Biokolsanvändningen i Sverige : Vad krävs för att svenska lantbruk, kommuner och trädgårdsindustrin ska börja använda eller utöka sin användning av biokol?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The amount of carbon dioxide, CO2, in the atmosphere is continuously rising due to human emissions caused by combustion of fossil fuels and changing of land use. In a very short time several measures need to be taken in order to reduce the amount of CO2 in the atmosphere and thereby slowing down climate change as much as possible. LÄS MER