Sökning: "marknads resurser"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknads resurser.

  1. 1. Fastighetsbranschen och IoT: Behovet av implementering av IoT i fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Linn Skarendal; Nikita Broman; [2023]
    Nyckelord :The real estate industry; IoT; Internet of Things; Digitization; Needs; Fastighetsbranschen; IoT; Internet of Things; Digitalisering; Behov;

    Sammanfattning : Samhällets snabba tekniska utveckling har ökat intresset för att effektivisera vardagliga processer för att spara resurser och miljön. Fastighetsbranschen har varit en konservativ bransch när det kommer till införande av ny teknik, men förändringstrycket har ökat i takt med att företag från andra branscher har gått in i fastighetsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som kan inverka på effektiviteten i dryckesbranschens produktutvecklingsarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Madeleine Bohlin; [2019]
    Nyckelord :Product development; Selective Experience; Project management; Beverage industry; Food industry; Experience learning; Product development small firms;

    Sammanfattning : Produktutveckling och innovation är ett systematiskt arbete för att generera nya produkter. Det är en kostsam process och de små företagen är extra sårbara vilket gör att rätt handling i produktutvecklingsarbetet är av stor vikt. LÄS MER

  3. 3. Organized to digitize : A new perspective on collaboration and structure

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :JONATHAN GUNNARSSON; MARCUS KJELLBERG; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; digital manufacturer; digital servitization; digital transformation; organizing digital; structure for digital; Digitalization; digital manufacturer; digital servitization; digital transformation; organizing digital; structure for digital;

    Sammanfattning : This master thesis was conducted at a large Swedish manufacturer, where the perception on and challenges regarding digital transformation were studied. Digital technology is a gateway to numerous possibilities, simplifying production, altering products and creating new value offers. LÄS MER

  4. 4. Framtida möjligheter på den växtbaserade mejerimarknaden

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Angelika Jansson; Linnéa Karell; [2015]
    Nyckelord :delmarknad; Extern marknadsanalys; konsumentsegment; mejerimarknad; växtbaserad mejerimarknad; växtbaserad; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund Att hela 90 procent av den svenska befolkningen konsumerar mejeriprodukter varje dag visar på hur starkt integrerad denna typ av produkt är i den svenska kulturen. Mejeridisken har dock förändrats mycket under de senaste åren och antalet produktvarianter på marknaden har ökat drastiskt. LÄS MER

  5. 5. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Orla Vigsö Antal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix) Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER