Sökning: "marknadsaktiviteter"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet marknadsaktiviteter.

  1. 1. Att expandera till nya marknader : En studie om högteknologiska SME:s inträdesstrategier för att lyckas internationellt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tim Persson; Filip Greus Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Internationalisering; högteknologiska SME:s; inträdesstrategi; internationaliseringsprocessen; kontextspecifika resurser; partnerskap;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur svenska högteknologiska små och medelstora företag (SME:s) arbetar med internationalisering och syftet med studien är att besvara följande forskningsfråga: Hur arbetar svenska högteknologiska SME:s för att nå nya geografiska marknader och framgångsrikt göra inträde på dessa? Valet av inträdesstrategi kan vara avgörande för SME:s som behöver internationalisera sin verksamhet för att växa och valet av strategi för att nå nya geografiska marknader kan vara skillnaden mellan framgång och misslyckande på den nya marknaden. Studien fokuserar på svenska högteknologiska SME:s, hur deras internationaliseringsstrategier sett ut samt utvärderingen av dessa. LÄS MER

  2. 2. OS i missbruk av dominerande ställning - En konkurrensrättslig analys av SOK:s riktlinjer beträffande marknadsföring under den olympiska perioden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ask Forssblad; [2020]
    Nyckelord :EU-rätt; konkurrensrätt; idrottsjuridik; marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Olympic Committee's (SOC) guidelines ”Olympic properties and marketing – Information to Federations (NFs), athletes and coaches before the Tokyo 2020 OG” regulates the commercial opportunities for athletes, NFs and non-Olympic partners during and in connection with the 2020 Summer Olympics in Tokyo. The guidelines are issued in accordance with bye-law 3 to Rule 40 of the Olympic Charter and The International Olympic Committee's (IOC) general principles for marketing activities, and particularly restrict Swedish athletes’ generic commercial activities (i. LÄS MER

  3. 3. Conversion Rate Optimization : A Qualitative Approach to Identifying Optimization Barriers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Marina Jensen; [2019]
    Nyckelord :Conversion rate optimization; User experience UX ; Working culture; Barrier; ;

    Sammanfattning : This thesis examined the question “What barriers are preventing Swedish companies from performing a structured conversion rate optimization process?”. As the purpose is to obtain an understanding of what is preventing companies from successfully execute conversion rate optimization (CRO). LÄS MER

  4. 4. Att använda gerillamarknadsföring för att kommunicera ett företags värderingar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Gyllander; Elin Mörsare; [2018]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; Gerillakampanj; Kampanj; Marknadsföring; Varumärke; Visuell identitet; Design; Koncept; Kanaloberoende marknadsföring;

    Sammanfattning : Gerillamarknadsföring är en typ av marknadsföring som består utav annorlunda och nytänkande marknadsaktiviteter med syfte att nå maximalt resultat genom minimalt med resurser. Målet är att skapa en unik, engagerande och tankeväckande effekt som skapar “buzz”, det vill säga ett spritt samtalsämne och viral spridning. LÄS MER

  5. 5. Utvecklingen av svensk läkemedelsreklam för receptbelagda och receptfria läkemedel : Perioden från sekelskiftet år 1900 till nutid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Danijela Hagblom; [2018]
    Nyckelord :läkemedelsreklam; svensk läkemedelsreklam; marknadsföring; reklam; läkemedel; farmaci; läkemedelsindustri; etiska normer;

    Sammanfattning : Följande uppsats analyserar utvecklingen av läkemedelsreklam i Sverige under perioden från sekelskiftet 1900 till nutiden. Under denna period har läkemedelsreklam gått genom många förändringar. LÄS MER