Sökning: "marknadsanalys bransch"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden marknadsanalys bransch.
1. Från idé till kölsträckning : En kartläggande studie om det arbete som ligger bakom en beställning av ett fartyg
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Det finns många internationella krav som ställs på ett fartyg genom FN:s internationella organ IMO, i och med intågandet av en mer humanistisk syn på sjömannen samt samhällets gröna omställning regleras en styrd bransch ytterligare. I det moderna globala samhället där länder är direkt beroende utav varandra genom export och import av diverse varor så finns också en hög efterfrågan på kostnadseffektiv och välorganiserad transport – både på spotmarknad och linjefart liksom godstrafik och passagerartrafik. LÄS MER
2. Med hållbara drivmedel i tanken : En marknadsanalys av hållbara drivmedel inom svensk vägtrafik
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Sveriges långsiktiga klimatmål är att ha noll nettoutsläpp år 2045. Vägtrafiken använder stora mängder fossila drivmedel och för att nå Sveriges klimatmål krävs en omställning till hållbara drivmedel. LÄS MER
3. Konsekvenser i Pandemins spår - Har efterfrågan på kontorslokaler förändrats?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Since the outbreak of the pandemic early 2020, the world has experienced disruptive change in many of its foundations. Privileges as free movement, the freedom of assembly and simply being able to go to the movies have been replaced by strict local and national policies, limiting humans and companies. LÄS MER
4. Vad kommunicerar Sveriges “mest hållbara” företag om hållbarhet? : En fallstudie om vad hållbara företag kommunicerar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : The climate, the environment and sustainability work are in more focus than ever. With the growing interest in sustainability work, new opportunities with data, and technological progress, opportunities—but also challenges—are created. LÄS MER
5. Framtidens VoD-konsumtionsbeteende bland ungdomar : En studie om vad det svenska TV-bolaget TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år. För ta reda på detta utformas arbetet av (1) en konsument- och marknadsanalys, där den svenska TV-marknaden och dess branschtrender kartläggs samt ungdomarnas användarvanor identifieras. LÄS MER