Sökning: "marknadsanalys internet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsanalys internet.

  1. 1. Nya kommunikationsvägar till marknaden : En marknadsanalys av privata skogsägares behov av skogliga tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)

    Författare :Julia Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :forest owners; communication; internet use; forestry; Sweden.;

    Sammanfattning : The enterprise Derome Forest, which manages the supply of raw materials to Derome Group's industries, wants to develop its communications with suppliers and also the forest services that the company provides. The purpose of the study was to find new information channels for forest companies to communicate about forest services to existing and future suppliers. LÄS MER

  2. 2. Service Managementprogrammet och dess marknadskommunikation: ett informationsflöde från universitet till student

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Shahin Alex Mollaei; Henrik Politis; Philip Elmblad; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadskommunikation; generation y; högskola; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Med denna studie vill vi bredda och fördjupa våra kunskaper inom ämnet marknadskommunikation genom att undersöka vad som påverkar en ung generation vid valet av högskoleutbildning. Syftet med vår uppsats är att undersöka om det uppstår eventuella gap i informationsflödet mellan avsändare och mottagare. LÄS MER

  3. 3. Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristin Holmquist; Sandra Friberg; Cajsa Moberg; [2009]
    Nyckelord :platsutveckling; differentiering; profilering; extern kommunikation; platsimage; platsprofil; Market study; Marknadsanalys; Development cooperation; Utvecklingssamarbete; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling. Beskrivning: Kandidatuppsats inom programmet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Författare: Sandra Friberg, Kristin Holmqvist och Cajsa Moberg. Handledare: Filippa Säwe och Hervé Corvellec. LÄS MER

  4. 4. Mode(iga) företag - Interaktiv marknadsföring på webben 2.0

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Höglund; Viktoria Bruce; Kelly Butler; [2009]
    Nyckelord :modeföretag; varumärkesbyggande; interaktiv marknadsföring på internet; co-creation; co-marketing; medproduktion och fans; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens interaktiva medieålder har medfört att marknadsföringens regelbok skrivits om. Några modeföretag utnyttjar den interaktivitet som Internet möjliggör och som konsumenterna eftersöker då de får en allt tydligare roll i värdeskapande processer. LÄS MER

  5. 5. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Johansson; Johanna Hedberg; [2008]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; nätmäklare; produktlivscykel; marknadsmix; strategier; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER