Sökning: "marknadsanalys internet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsanalys internet.
1. Nya kommunikationsvägar till marknaden : En marknadsanalys av privata skogsägares behov av skogliga tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : The enterprise Derome Forest, which manages the supply of raw materials to Derome Group's industries, wants to develop its communications with suppliers and also the forest services that the company provides. The purpose of the study was to find new information channels for forest companies to communicate about forest services to existing and future suppliers. LÄS MER
2. Service Managementprogrammet och dess marknadskommunikation: ett informationsflöde från universitet till student
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte Med denna studie vill vi bredda och fördjupa våra kunskaper inom ämnet marknadskommunikation genom att undersöka vad som påverkar en ung generation vid valet av högskoleutbildning. Syftet med vår uppsats är att undersöka om det uppstår eventuella gap i informationsflödet mellan avsändare och mottagare. LÄS MER
3. Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling. Beskrivning: Kandidatuppsats inom programmet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Författare: Sandra Friberg, Kristin Holmqvist och Cajsa Moberg. Handledare: Filippa Säwe och Hervé Corvellec. LÄS MER
4. Mode(iga) företag - Interaktiv marknadsföring på webben 2.0
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Dagens interaktiva medieålder har medfört att marknadsföringens regelbok skrivits om. Några modeföretag utnyttjar den interaktivitet som Internet möjliggör och som konsumenterna eftersöker då de får en allt tydligare roll i värdeskapande processer. LÄS MER
5. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER