Sökning: "marknadsanalys media"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsanalys media.
1. Svensk dagligvaruhandel: En het potatis : En marknadsanalys av svensk dagligvaruhandel med huvudsakligt fokus på konkurrens och strategival.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : This thesis aims to conduct a market analysis of the Swedish grocery retail market, with a primary focus on the current market competition and strategic choices. The market analysis is done in order to investigate whether insufficient competition is a contributing factor to the high food prices today. LÄS MER
2. Bevakning av sociala medier för marknadsanalys
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Målet med studien ämnar undersöka till vilken grad det går att använda modeller inom maskininlärning, i syfte att identifiera marknadstrender och ersätta nuvarande marknadsanalysmetoder. Data utvinns genom Information Extraction från svenska blogginlägg och förbehandlas med TFIDF-standarden. LÄS MER
3. Data driven marketing : How to gain relevant insights through Google Analytics
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this report, problems regarding the retrieving, measuring, and analysis of data when analysing marketing effects in the web analytics tool Google Analytics will be discussed. A correct setup, configuration, maintenance, campaign tracking and the understanding of the data in Google Analytics is essential to be able to achieve relevant insights. LÄS MER
4. Nya kommunikationsvägar till marknaden : En marknadsanalys av privata skogsägares behov av skogliga tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : The enterprise Derome Forest, which manages the supply of raw materials to Derome Group's industries, wants to develop its communications with suppliers and also the forest services that the company provides. The purpose of the study was to find new information channels for forest companies to communicate about forest services to existing and future suppliers. LÄS MER
5. STRATEGISKT RESONEMANG I DAGSTIDNINGSBRANSCHEN
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Strategiskt resonemang i dagstidningsbranschen Seminariedatum: 2014-05-26 Kurs: FEKN90 Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 ECTS. Författare: Jacob Baarlid Ericson och Sofie Bohman Handledare: Stein Kleppestø Nyckelord: Dagstidningsbranschen, strategisk förändring, strukturella branschförändringar, strategiskt resonemang, Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga de strategiska resonemang som företag inom dagstidningsbranschen för i syfte att bemöta de utmaningar som nya teknologiska förutsättningar medför. LÄS MER