Sökning: "marknadsandelar i Private Banking"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsandelar i Private Banking.

  1. 1. Är storbankernas dominans förbi? : Digitaliseringens hot mot storbankerna

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Oscar Bergling; Hampus Lundin; [2021]
    Nyckelord :Digitization; Major Banks; Internet Banking; Competitiveness; Customer Satisfaction; Investment; Digitalisering; Storbank; Internetbank; Konkurrenskraft; Kundnöjdhet; Placering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har transformerat bankmarknaden. Denna förändring har öppnat upp möjligheter för nya aktörer att konkurrera på marknaden. Detta har även lett till att fler kunder väljer att genomföra bankbyten eller komplettera med ytterligare bank/banker. LÄS MER

  2. 2. Kundernas förtroende för Private Banking : Nordeas uppfattning av värdeskapande för kunden i form av riskhantering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Camille Blommegård Håkansson; Veronica Aldorsson; [2012]
    Nyckelord :Private Banking; Risk Management; Market Share; Large Bank; Risk and customer profiling; Agency theory; Private Banking; Riskhantering; Marknadsandelar; Storbank; Risk- och kundprofilering; Agentteorin;

    Sammanfattning : Private Banking är en banktjänst för förmögna individer och företag som syftar till att hjälpa dem med förvaltning av deras kapital men även andra tjänster såsom hjälp med deklarationer. Storbanker idag kämpar med att återfå kunders förtroende efter finanskrisen 2008 och fokusen på riskhantering har blivit viktigare. LÄS MER