Sökning: "marknadsandelar kläder"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsandelar kläder.

  1. 1. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  2. 2. Market shares of regional shopping centres with proximity to an IKEA warehouse : IKEA Centres Case Study

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Anders Almgren; Viktor Haggren; [2017]
    Nyckelord :Real Estate Market Analysis; Shopping Centres; Market Area; Market shares; Fastighetsmarknadsanalys; Köpcentrum; Marknadsområde; Marknadsanalys;

    Sammanfattning : This master thesis focuses on regional shopping centre’s market shares. It is written in cooperation with IKEA Centres that provided data regarding their shopping centres and funds for the gathering of statistics. LÄS MER

  3. 3. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Sara Sellin; [2015]
    Nyckelord :Value Innovation; Blue Ocean; Modebranschen; The Four Action Framework; The Six Paths; Kundvärde; Upplevt värde; Mode; Värdeskapande; Business Model Canvas; Entreprenörskap.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER

  4. 4. Beteende som driver e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA BRANDER; KLARA NILSSON UNENGE; [2014]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; E-handel; Köpprocessen;

    Sammanfattning : Den svenska e-handeln ökar markant och tar marknadsandelar från fysiska butiker, expansionen gör det därför betydelsefullt att förstår konsumenters beteende på webben. Den globala marknaden bidrar till hård konkurrens mellan aktörerna och konsumenters stora valmöjligheter gör det svårt för mindre aktörer att synas och behålla sina marknadsandelar. LÄS MER

  5. 5. AllWorkIt.se- en affärsplan om unika arbetskläder på internet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JENNIE MIKAELSSON; ALEXANDRA JAKOBSSON; [2010]
    Nyckelord :business plan; business idea; e commerce; workwear; marketing;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete var att utforma en affärsplan, där idén är att sälja arbetskläder till privatpersoner via e-handel. Bakgrunden är att vi ser ett ökat intresse för fritidsaktiviteter hos privatpersoner som kräver någon form av arbetskläder. LÄS MER