Sökning: "marknadsandelar kläder"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsandelar kläder.
1. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER
2. Market shares of regional shopping centres with proximity to an IKEA warehouse : IKEA Centres Case Study
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : This master thesis focuses on regional shopping centre’s market shares. It is written in cooperation with IKEA Centres that provided data regarding their shopping centres and funds for the gathering of statistics. LÄS MER
3. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER
4. Beteende som driver e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den svenska e-handeln ökar markant och tar marknadsandelar från fysiska butiker, expansionen gör det därför betydelsefullt att förstår konsumenters beteende på webben. Den globala marknaden bidrar till hård konkurrens mellan aktörerna och konsumenters stora valmöjligheter gör det svårt för mindre aktörer att synas och behålla sina marknadsandelar. LÄS MER
5. AllWorkIt.se- en affärsplan om unika arbetskläder på internet
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med vårt arbete var att utforma en affärsplan, där idén är att sälja arbetskläder till privatpersoner via e-handel. Bakgrunden är att vi ser ett ökat intresse för fritidsaktiviteter hos privatpersoner som kräver någon form av arbetskläder. LÄS MER