Sökning: "marknadsföra en stad"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden marknadsföra en stad.

  1. 1. Floating Infocenter : Alternate solutions for sustainable infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Vivek Kanade; Felix Söderström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Architect Fredrik Svedbrant is trying to build a floating island in Stockholm. To advertise and inform the public of this, the authors of this thesis have been tasked to design an infocenter which is to capture the spirit of the island while also trying to keep economics and sustainability in mind. LÄS MER

  2. 2. Den konkurrenskraftiga sköna gröna staden : En ideologikritisk studie om grönstrukturers roller inom nyliberalt planeringsideal i södra Hyllie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Mikael Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :nyliberalism; grönstrukturer; platsmarknadsföring; kreativa klassen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka urbana grönstrukturers roller vid nyliberal planering. Detta undersöktes genom en kvalitativstudie av plandokumentet för stadsutvecklingsprojektet södra Hyllie i Malmö. LÄS MER

  3. 3. Effects of in-game advertising on brand awareness in virtual reality game interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Savvas Papadopoulos; [2020]
    Nyckelord :In-game advertising; Sense of presence; Brand Recognition; Brand Recall; Memory; Virtual reality; ;

    Sammanfattning : Advertisers keep seeking new ways to target a wider audience while game developers are trying to monetize their game. This study investigates how Virtual Reality (VR) interactions influence user's sense of presence and brand awareness; specifically brand recall and brand recognition. LÄS MER

  4. 4. Spelar tillgången till fysiska butiker någon roll? : En kvalitativ studie om Generation Ys användning av e-handel för mode

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Söreng; Klara Kindlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att handla mode via e-handel är idag lika självklart som att handla mode i fysiska butiker. Då många konsumenter utnyttjar e-handelns för att handla modevaror är det intressant för företag att få en förståelse för konsumentbeteende online. LÄS MER

  5. 5. Platsidentitet i översiktsplanen : en fallstudie om storstadsnära landsbygd

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Anna Wiström; [2019]
    Nyckelord :platsidentitet; landsbygd; platsmarknadsföring; översiktsplan;

    Sammanfattning : I en storstadsregion som Stockholm där både befolkningstillväxten och den ekonomiska tillväxten är hög blir det tydligt att staden och tätorten är det som i första hand presenteras som utvecklingsbar. Staden ses som det främsta föremålet för samhällsplanering. LÄS MER