Sökning: "marknadsföra event"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden marknadsföra event.

  1. 1. Marknadsstrategier på skolmarknaden : En kvalitativ studie om marknadsföring i gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pietro Chahin; Evin Erdal; [2021]
    Nyckelord :Private high schools; Public high schools; Marketing; Fristående gymnasieskolor; Kommunala gymnasieskolor; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa förståelse för hur gymnasieskolor marknadsför sig i dagens skolmarknad. Teori: Den teoretiska referensramen i denna kandidatuppsats bygger på fem olika och relevanta teorier. LÄS MER

  2. 2. QuickBook : Web-based booking system for dinner parties and events

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Abrahamsson; Carolina Gripsborn; Anto Juko; Catya Kemppainen; [2020]
    Nyckelord :Web-application; booking; booking-system; nations; IT; event; planning;

    Sammanfattning : Göteborgs Nation is an organisation in Uppsala led by students at Uppsala University. The student nation provide social activities for the university's students, and they experience certain difficulties with the booking process for their events. LÄS MER

  3. 3. Hur kommuniceras klimatfördelarna med att bygga flerbostadshus i trä

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Martin Söderlund; [2019]
    Nyckelord :hållbar marknadsföring; makromodell av kommunikation; marknadsföringsmix; mikromodell av kommunikation; marketing mix; macro model of communication; micro model of communication; sustainable marketing;

    Sammanfattning : I takt med en ökad konsumentmedvetenhet och kunskap kring konsumtionens klimatpåverkan kritiseras traditionella strategier inom marknadsföring allt hårdare. Kritiken har framförallt handlat om marknadsförares främjande av överkonsumtion och att på så sätt ha bidragit att skapa ett ohållbart konsumtionssamhälle. LÄS MER

  4. 4. "...man behöver bygga hypen" : En fallstudie om marknadsföring- före och efter ett evenemang

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Collander; Adam Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Marketing Event marketing Tourism Generation-Z; Marknadsföring Evenemangsmarknadsföring Turism Generation-Z;

    Sammanfattning : Evenemang är ett turistiskt fenomen som handlar om att erbjuda en upplevelse som är något utöver det vanliga. I dagens samhälle tas upplevelsen tillvara på och används i marknadsföringssyfte där själva evenemanget kan marknadsföra ett budskap. LÄS MER

  5. 5. Eventkommunikation : En kvalitativ undersökning om hur event används för att kommunicera ett budskap

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Isabella Holmgren; [2015]
    Nyckelord :Eventkommunikation; Strategisk kommunikation; PR; Marknadsföring; Event;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är en kvalitativ analys om hur Stockholm stad har valt att använda sig utav eventkommunikation för att kommunicera ett budskap. Eftersom att event kan användas som strategi inom flera typer utav kommunikationsområden, används här begrepp som kan relatera till flera av dessa områden. LÄS MER