Sökning: "marknadsföra tjänster"
Visar resultat 11 - 15 av 82 uppsatser innehållade orden marknadsföra tjänster.
11. Selective distribution systems and online platform bans
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The Internet has over the past years significantly changed the way in which goods and services are distributed. E-commerce has made it possible for businesses to advertise and sell their goods to a wider range of consumers. LÄS MER
12. I Samarbete Med... : En kvalitativ studie om influencers påverkan påkonsumenters attityder och köpintentioner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Idag har en ny typ av modesamarbeten växt fram som ett resultat av den ökade användningen av sociala medier. Modeföretag har insett den stora tillväxtpotentialen i att bilda designsamarbeten med influencers för att marknadsföra sina produkter, och överger därmed allt oftare traditionella marknadsföringsmetoder. LÄS MER
13. #Sponsrat inlägg : En kvantitativ studie om konsumenters påverkan av influencer marketing på Instagram
M1-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Social media has, with the digital world development, grown hugely and is now a well integrated part of our daily life. A strategy that has grown widely and strong in conjunction with this, is the marketing phenomenon influencer marketing. LÄS MER
14. Kommunikationens roll i marknadsföringen : En undersökning om hur ett hotell kan marknadsföra tjänster och erbjudanden som är inkluderade i logipriset.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
15. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER