Sökning: "marknadsföra tjänster"

Visar resultat 16 - 20 av 86 uppsatser innehållade orden marknadsföra tjänster.

  1. 16. I Samarbete Med... : En kvalitativ studie om influencers påverkan påkonsumenters attityder och köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Therese Christensen; Lisa Nilsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag har en ny typ av modesamarbeten växt fram som ett resultat av den ökade användningen av sociala medier. Modeföretag har insett den stora tillväxtpotentialen i att bilda designsamarbeten med influencers för att marknadsföra sina produkter, och överger därmed allt oftare traditionella marknadsföringsmetoder. LÄS MER

  2. 17. #Sponsrat inlägg : En kvantitativ studie om konsumenters påverkan av influencer marketing på Instagram

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jennifer Agebro; Lilian Karat; [2019]
    Nyckelord :influencer marketing; Instagram; social media; trust; confidence; influencer marketing; social media; Instagram; tillit; förtroende;

    Sammanfattning : Social media has, with the digital world development, grown hugely and is now a well integrated part of our daily life. A strategy that has grown widely and strong in conjunction with this, is the marketing phenomenon influencer marketing. LÄS MER

  3. 18. Kommunikationens roll i marknadsföringen : En undersökning om hur ett hotell kan marknadsföra tjänster och erbjudanden som är inkluderade i logipriset.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Beshara Jeries; Ramon Redzepov; [2018]
    Nyckelord :Marketing; Hotel; Communication; Hospitality; Gender; Consumer Behaviour;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Swenzén; Linnea God; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing social media Instagram influencers;

    Sammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER

  5. 20. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :storytelling; word-of-mouth; platsmarknadsföring; marknadsmix; gårdsbutik; livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER