Sökning: "marknadsföra tjänster"

Visar resultat 21 - 25 av 86 uppsatser innehållade orden marknadsföra tjänster.

  1. 21. Influencers och recensioner från ett trovärdighets-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johannes Gården Hurtig; Mathias Hurtig; [2018]
    Nyckelord :Word-of-mouth; online word-of-mouth; influencer; online reviews; digitized marketing; trustworthiness; e-trust.; Word-of-mouth; online word-of-mouth; influencer; recensioner online; digitaliserad marknadsföring; trovärdighet; e-trust.;

    Sammanfattning : Marknadsföring idag ser inte ut som den har gjort tidigare, digitaliseringen har medfört en stor förändring och många nya möjligheter för företag och privatpersoner att marknadsföra sig. Word-of-mouth har gått från att vara mellan två eller flera personer i en konversation där exempelvis en produkt eller tjänst diskuterats. LÄS MER

  2. 22. Varumärkesbyggande : Hur företag använder sig av syftesdriven marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Philip Adolfsson; Adam Ölander; [2018]
    Nyckelord :Purpose; purpose marketing; brand; branding; brand positioning; Syfte; Syftesdriven marknadsföring; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Brands have grown to become a bigger part in our daily life, brands can be seen wherever we go. Due to growing competition in markets brands have become more keen to find new ways to compete. Purpose marketing is one tool to tackle the growing competition. LÄS MER

  3. 23. Kommunikationskanaler för nystartade företag inom servicebranschen : en fallstudie av Akretus AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Hanna Lahtinen; [2018]
    Nyckelord :marketing communication; marketing channels; relationship marketing;

    Sammanfattning : Det blir svårare och svårare för företag att nå ut till potentiella kunder genom traditionell marknadsföring. Samtidigt som potentiella kunder är alltmer kritiska till marknadsföring blir också de tillvägagångssätt som finns tillgängliga för företag att marknadsföra sig via allt fler, vilket försvårar företagens val av marknadsföring för just sina tjänster eller produkter. LÄS MER

  4. 24. Konsumentbeteende online : En analys av spelkonsumenters reaktioner och beteende på nätet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Gunnarsson; Maria Slivo; [2017]
    Nyckelord :consumer behaviour; online gambling; gambling commercials; marketing; casino; konsumentbeteende; spelkonsument; spelreklam; marknadsföring; kasinospel;

    Sammanfattning : Problem background: The online gaming industry has exploded and the number of consumers who play casino games has increased markedly in recent decades. In Sweden, the state has a monopoly on the gambling market and is not allowed to market casino games. LÄS MER

  5. 25. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Sammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER