Sökning: "marknadsföra utomlands"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföra utomlands.

  1. 1. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  2. 2. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER

  3. 3. Fotspårsturism : En jämförelse av olika vandringar och dess marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johanna Boström; Delal Eken; [2010]
    Nyckelord :Turism; Fotspårsturism; Upplevelse; Marknadsföring; Stieg Larsson; Millenniumvandring;

    Sammanfattning : Sommaren år 2008 började Stadsmuseet i Stockholms anordna vandringar i kriminalromanförfattaren Stieg Larssons fotspår, nämligen Millenniumvandringen. Stieg Larssons ”Millenniumtriologi” har nått framgång både utomlands och i Sverige. Framgångarna har omtalats i massmedia, där även Millenniumvandringen har nämnts. LÄS MER

  4. 4. Barfotamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Larisa Glazkova; [2008]
    Nyckelord :barefoot marketing; marketing; media; Internet; a service organisation; barfotamarknadsföring; marknadsföring; media; Internet; en tjänsteorganisation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle. LÄS MER

  5. 5. Prissättning av Konserter : Är det Rock & Roll att Prisdiskriminera?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Johan Classon; Johan Dahlström; [2006]
    Nyckelord :Pricing; Price Discrimination; Rock Roll; Concerts; Prissättning; Prisdiskriminering; Rock Roll; Konserter;

    Sammanfattning : Svensk musikindustri har under de senaste årtiondena åtnjutit stora framgångar på den internationella marknaden. Export Music Sweden grundades för att stötta och marknadsföra svensk populärmusik utomlands. VD Christer Lundblad sade 2003 att intäkter från konserter ökar kraftigt. LÄS MER