Sökning: "marknadsföring öl"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marknadsföring öl.

  1. 1. Öl- och Vinturism på Gotland : En kvalitativ studie om marknadsföringen av ölbryggerier och vingårdar i sociala medier på Gotland

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Ellen Bendixen Söderqvist; Linda Andersson; Liv Lasu; [2022]
    Nyckelord :Marketing; social media; beer tourism; wine tourism; Gotland; tourism industry; beverage tourism; alcohol law; wineyard; beer brewery; Marknadsföring; sociala medier; ölturism; vinturism; Gotland; besöksnäring; dryckesturism; alkohollagen; vingård; ölbryggeri;

    Sammanfattning : In this study beer breweries and vineyards have been studied. The purpose of the study is to illuminate how beer breweries and vineyards on Gotland market themselves on social media and how they address the Swedish law “Alkohollag (2010:1622): 7 kap. Marknadsföring av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat”. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesutvidgning i gråzon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Niklas Larsson; Gleb Sobolev; [2020]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; Varumärkesutvidgning; företagsidentitet; Alibi marketing; alternativa marknadsföringsstrategier; marknadsföring reglerad marknad; alkohollagen; Norrlands Guld; Falcon; Mariestad; alkoholfritt; öl.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER

  3. 3. "Coronakrisen kan faktiskt vara en hjälp på vägen" : en studie om mikrobryggeriers hinder och möjligheter idag och i framtiden

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Nicole Zachrisson; Astrid Stolt; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att starta upp och driva ett mikrobryggeri är en pågående och växande trend i Sverige och har varit en trend under de senaste tio åren. Efterfrågan av lokal och hantverksmässig öl har aldrig varit så stor som den är idag. LÄS MER

  4. 4. "Man bjuder på öl!" : En studie om relationen mellan musikmedia och nyckelaktörer i musikbranschen och hur relationen värnas.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victor Gustavsson; Tomas Adam; [2017]
    Nyckelord :Relationer; digitalisering; musikmedia; musikbranschen; media; marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Event marketing : ett verktyg för att skapa starka kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Alsterberg; Sima Antar; Amely Riess; [2015]
    Nyckelord :event marketing; customer relations; customer loyalty; event design; communication marketing; marketing; event marketing; eventmarknadsföring; kundrelationer; kundlojalitet; upplevelserum; kommunikationsmarknadsföring; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur företag kan använda sig av event marketing som ett sätt att skapa nya och stärka befintliga kundrelationer. Metoden som användes för att undersöka dessa ämnen var en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER