Sökning: "marknadsföring - jämföra två företag"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring - jämföra två företag.
11. Att synliggöra det omedvetna : En komparativ studie mellan marknadsförares och industridesigners arbetsmetodik vid produktutveckling
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : När företag ska utveckla produkter och tjänster behöver de informationsunderlag om kunder och användare. Traditionella marknadsundersökningar kräver ett rationellt förhållningssätt och avslöjar åsikter och attityder, men uppvisar brister när det kommer till att upptäcka omedvetna behov hos användare. LÄS MER
12. Nystartade småföretag i klädbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Dessutom har branschen drabbats av en minskad försäljning efter den ekonomiska lågkonjunkturen som inträffade under 2008. LÄS MER
13. Den gröna tråden : En studie om hur två svenska företag resonerar kring inköp, marknadsföring och försäljning av ekologiska textilier
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Arbetet syftar till att undersöka och jämföra hur två svenska företag som säljer ekologisk textil resonerar kring inköp, marknadsföring och försäljning av dessa textilier. Frågeställningarna berör efterfrågan, hur företagen kan garantera att miljömärkningar och certifieringar efterföljs samt hur företagens storlek påverkar möjligheter till marknadsföring och försäljning av ekologisk textil. LÄS MER
14. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER
15. Drivkrafter bakom grön marknadsföring : en studie av två branscher
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Nivå: C-uppsats i Marknadsföring Lärosäte: Institutionen för företagsekonomi vid Umeå Universitet Författare: Peter Björklund 840831-8510, Johan Gustavsson 860928-7852 [email protected], [email protected]. LÄS MER