Sökning: "marknadsföring - jämföra två företag"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring - jämföra två företag.

  1. 11. Att synliggöra det omedvetna : En komparativ studie mellan marknadsförares och industridesigners arbetsmetodik vid produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Bornsäter; Sara Hoffsten; [2010]
    Nyckelord :Design Thinking; Empathic Design; Market Research; Marketing Research; Product development; Service development; Unconscious needs; Observation; Prototypes; Marketing; Industrial Design; Designtänkande; Markandsundersökningar; Kundundersökningar; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Empatisk Design; Behov; Latenta behov; Omedvetena behov; Observation; Prototyper; Marknadsföring; Industridesign;

    Sammanfattning : När företag ska utveckla produkter och tjänster behöver de informationsunderlag om kunder och användare. Traditionella marknadsundersökningar kräver ett rationellt förhållningssätt och avslöjar åsikter och attityder, men uppvisar brister när det kommer till att upptäcka omedvetna behov hos användare. LÄS MER

  2. 12. Nystartade småföretag i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Monica Feltsen; Anneli Karlsson; [2010]
    Nyckelord :butik; internet; småföretag; nystartade; klädbranschen;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Dessutom har branschen drabbats av en minskad försäljning efter den ekonomiska lågkonjunkturen som inträffade under 2008. LÄS MER

  3. 13. Den gröna tråden : En studie om hur två svenska företag resonerar kring inköp, marknadsföring och försäljning av ekologiska textilier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Martina Hagström; [2010]
    Nyckelord :Ekologisk bomull; ekologisk textil; hållbar utveckling; miljömärkningar;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att undersöka och jämföra hur två svenska företag som säljer ekologisk textil resonerar kring inköp, marknadsföring och försäljning av dessa textilier. Frågeställningarna berör efterfrågan, hur företagen kan garantera att miljömärkningar och certifieringar efterföljs samt hur företagens storlek påverkar möjligheter till marknadsföring och försäljning av ekologisk textil. LÄS MER

  4. 14. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER

  5. 15. Drivkrafter bakom grön marknadsföring : en studie av två branscher

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Peter Björklund; Johan Gustavsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nivå: C-uppsats i Marknadsföring Lärosäte: Institutionen för företagsekonomi vid Umeå Universitet Författare: Peter Björklund 840831-8510, Johan Gustavsson 860928-7852 [email protected], [email protected]. LÄS MER