Sökning: "marknadsföring - jämföra två företag"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring - jämföra två företag.

  1. 16. Försäljarnas arbete i ett Multi Level Marketing- företag : - en fallstudie för Oriflame Cosmetics i Turkiet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Asuman Sertcanli; Betül Dinctürk; [2009]
    Nyckelord :Försäljningsprocessen; försäljningsarbete; MLM; nätverk; kultur; beteende; direkt försäljning; Oriflame; säljkonsulent;

    Sammanfattning : Akademi:  Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, MälardalensHögskola, Västerås.   Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, EFO225, 15 hp.   Datum: 2009-01-08   Författare: Asuman Sertcanli, 19861022, [email protected]. LÄS MER

  2. 17. Vem är vi eller vad är vi? : -En studie av identiteter hos ett tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Olof Lundberg; Thomas Johansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ledningen för försäkringsbolaget i denna studie arbetar med att implementera ett nytt kommunikationskoncept som vi kallar ”socialt ansvarstagande”. Detta koncept ska förankras, både externt ut mot kund samt internt hos personal. LÄS MER

  3. 18. Gör energin en tjänst! : - En studie om interna hinder och stöd för tjänsteutveckling

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Hanna Widding; Hannah Moström; [2008]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; ; Eftermarknad; Intern marknadsföring; Tjänsteimplementering;

    Sammanfattning : Till följd av marknadens reaktion på klimatfrågan och samhällets krav på mindre energikonsumtion ställs företagen idag inför ett ställningstagande. Ta ansvar för miljön och den inverkan företaget har på den, alternativt stå pall för de följder som väntar om man väljer att inte reagera. LÄS MER

  4. 19. Ett hus utan böcker är som en kropp utan själ : Faktorer för en traditionell bokhandels överlevnad på en konkurrenssatt marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jasmine Segmen; Natasha Nwia; [2007]
    Nyckelord :lojalitet;

    Sammanfattning : År 1970 övergick Sverige från att ha fasta bokpriser till fria eftersom de fasta bokpriserna ansågs strida mot konkurrensrätten. Detta var 1900-talets viktigaste händelse i den svenska bokbranschen Därefter började allt fler traditionella bokhandlare att samarbeta och utvidga sin utbud för att generera fördelar inom företaget. LÄS MER

  5. 20. Värdeskapande på den virtuella marknaden - En studie av jämförelsesidor för resor

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ann-Louise Lindberg; Cecilia Marcussen; [2007]
    Nyckelord :Internetmarknadsföring; marknadsföring; e-handel; värdeskapande; affärsmodell; jämförelsesida; prisjämförelse; turistbranschen; turismbranschen; reseföretag; resor; resebranschen;

    Sammanfattning : Uppsatsen har skrivits i en tid då allt fler företag lägger sin verksamhet på Internet. Resebranschen ligger framförallt långt fram när det gäller Internet och är klart störst på e-handel då den står för 30 procent av den totala e-handeln i Europa. LÄS MER