Sökning: "marknadsföring - jämförelse av två företag"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring - jämförelse av två företag.

  1. 11. Marketing of fast moving consumer goods : a study of viral videos with forest-related products

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Herman Tunstig; [2017]
    Nyckelord :brand; branding; Facebook; low-involvement; social media; YouTube;

    Sammanfattning : The traditional forest industry is facing a change. Not only is the forest industry changing, also the world is changing in terms of threats of the implementation of new trade barriers and how companies are using marketing. LÄS MER

  2. 12. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Hussein; Reem Al-Falahi; [2016]
    Nyckelord :Web 2.0; social media; platforms’; interaction; Facebook; Twitter; Instagram; Swedish companies; Web 2.0; sociala medier; plattformar; interaktion; Facebook; Twitter; Instagram; svenska företag;

    Sammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER

  3. 13. "Det är inte så svårt, det är väl bara att lägga upp en bild med lite text." : Mikroföretag inom turismnäringen om sociala medier och dess hinder och möjligheter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Sjöstedt; Julia Trum; [2016]
    Nyckelord :social media; micro businesses; tourism; communication; sociala medier; mikroföretag; turism; kommunikation;

    Sammanfattning : På bara ett decennium har marknadsföring förändrats i grunden utifrån Web 2.0 och i synnerhet sociala mediers snabba framväxt. Att företag idag finns närvarande på sociala medier är enligt många forskare en nödvändighet för att de ska kunna fortsätta att vinna marknadsandelar. LÄS MER

  4. 14. CSR - Vad är den egentliga drivkraften? : En jämförelse mellan företags motiv bakom CSR inom byggnadsbranschen och rekryteringsbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Charlotte Rönnberg; Anna Stenvall; [2014]
    Nyckelord :CSR; motiv; varumärke; positionering; värdegrund; intressenter;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är ett begrepp som under de senaste åren har fått stor betydelse inom marknadsföring och för företags hantering av sin roll att ta socialt ansvar. Företag och akademiker riktar ett stort intresse mot CSR. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring av miljövänliga produkter på internet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Sjögren; Gunilla Heimdahl; [2012]
    Nyckelord :Miljöinriktad marknadsföring; Miljövänliga produkter; Internet som kommunkationsverktyg; Green marketing; Environmentally friendly products; Internet as a communication tool;

    Sammanfattning : Individer i samhället bär ansvaret för att bevara en hållbar konsumtion och göra bättre val somfrämjar naturens resurser. Detta kan fördelaktigt nås genom köp av produkter som är bättre förmiljön. Det är dock viktigt att företagen som säljer dessa, tydliggör de miljömässigabudskapen till kunderna. LÄS MER