Sökning: "marknadsföring 4p modell"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring 4p modell.

  1. 1. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER

  2. 2. Strategier för differentiering i marknadsföring på den svenska elmarknaden : En kvalitativ studie om hur små elhandelsbolag arbetar strategiskt för att skapa konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Gustav Gårdbro; Robin Georgas; [2013]
    Nyckelord :konkurrensstrategi; marknadsföring; differentiering; Porter; 4P; marknadsföringsmix; elhandelsbolag;

    Sammanfattning : Den 1 januari 1996 avreglerades den svenska elmarknaden och konkurrens infördes vid handeln med el. Målet med avregleringen var att genom ökad konkurrens nå ett mer rationellt utnyttjande av resurserna och att tillförsäkra kunderna flexibla leveransvillkor till lägsta möjliga priser. LÄS MER

  3. 3. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carin Blom; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedel; marknadsföringsmix; fokusgruppsintervju; Polarbröd;

    Sammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER

  4. 4. Facebook-eran – hur kan företag använda sociala medier till affärsutvecklingoch för att personifiera kundens upplevelse av tjänster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Edberg; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Customers Experiences; Co-Creation; Business Development; Product Development; Co-Creation; Service Marketing; Brand; Word-of-mouth; Social Network.;

    Sammanfattning : Abstract The explosion of social networking through social media arose organically by three forces: people, technology and online economy. Today affect friends' recommendations purchasing decisions more than advertising. Customer impact is more effective in social media than the one-way promotional impact. LÄS MER

  5. 5. Konkurrensmedel i den nya ekonomin

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Bergström; Marie Bohman; Ida Nilsson; [2001]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konkurrensmedel; Konkurrens; Den nya ekonomin;

    Sammanfattning : Kotlers konkurrensmedelsmix utformades år 1960. Sedan dess har samhället förändrats från att vara ett industrisamhälle till ett värdesamhälle med nya marknadsplatser som t.ex. Internet. LÄS MER