Sökning: "marknadsföring aftonbladet"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring aftonbladet.

  1. 1. Vi ska inte prata om det nu, förresten är det redan försent : medierapporteringen av Qatars arrangörskap av Fotbolls-VM 2022

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Carl Crantz; [2021]
    Nyckelord :Sport; Fotboll; Moral; Sportswashing; Marknadsföring; Lidande; Qatar; Fotbolls-VM 2022; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker Qatars kritiserade arrangörskap av det kommande världsmästerskapet i fotboll 2022 genom att studera 72 artiklar från Aftonbladet, Dagens Nyheter och Al Jazira. Syftet med studien är undersöka hur mediebilden av mästerskapet sett ut mellan 2010 och 2019. LÄS MER

  2. 2. Sakral Marknadsföring : religion i svensk reklam från början av 1900-talet.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Emma Fransson; [2021]
    Nyckelord :religion; mediatization; banal religion; advertising; religion; medialisering; banal religion; reklam.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how religious symbols have been used in marketing historically and how the use of religion in advertising may reflect different conceptions of religiosity. In this study, we look at which religions are used in marketing, whether it is possible to see a change in usage over time, and what it is about the religious symbols that makes them favorable to use in advertising. LÄS MER

  3. 3. Social journalistik : En kvantitativ innehållsanalys om nyhetsredaktioners användande av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Olsson; Jakob Sköld; [2020]
    Nyckelord :Sociala medier; Aftonbladet; Dagens Nyheter; SVT Nyheter; interaktion;

    Sammanfattning : Uppsatsen består av en kvantitativ studie med sociala medier i fokus. Studien handlar om hur redaktionerna; Aftonbladet, Dagens Nyheter samt SVT nyheter, använder sig av sociala medier som en redaktion. Genom att studera sättet redaktionerna publicerar sitt innehåll och hur det uppmanar till interaktion och reaktioner på sina sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Ut med det gamla, in med det nya?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Veronica Dahlberg; Alexander Liderås; [2019]
    Nyckelord :Annonsering; Tryck; Dagstidningar; digitala upplagor; medietekniska aspekter; marknadsföring;

    Sammanfattning : Under senare tid har mediekonsumtionen sjunkit drastiskt för de tryckta dagstidningarna, medan de digitala upplagorna har ökat i samma fart. Följande studie granskar därmed skillnader i annonseringen mellan den tryckta kontra digitala upplagan i dagstidningarna Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Expressen och Dagens Nyheter. LÄS MER

  5. 5. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Swenzén; Linnea God; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing social media Instagram influencers;

    Sammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER