Sökning: "marknadsföring allsvenskan"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marknadsföring allsvenskan.

  1. 1. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  2. 2. I hjärnan på en sportagent : En kvalitativ studie om vilka faktorer en sportagent behöver ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Fredrica Lundström; Carla Strandberg; [2023]
    Nyckelord :Sportagent; fotboll; spelare; rekrytering; relation; marknadsföring; förtroende; ansvar; kunskap; nätverk.;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ forskningsstudie som undersöker vilka kulturella och sportsliga faktorer en sportagent bör ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar. En sportagent är en administrativ, rådgivande och förmedlande roll inom en fotbollsspelares sportsliga karriär för att fotbollsspelaren ska få optimala villkor inom de rekryterande klubbarna. LÄS MER

  3. 3. Do Not Blame it on Good Times, Blame it on The Attributions: A content analysis of attributions to wins and losses in match reports published by Swedish football clubs in Allsvenskan

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lisen Lundvall; Styrbjörn Roald; [2022]
    Nyckelord :Sports communication; Attribution theory; Sweden; Allsvenskan; Football;

    Sammanfattning : Football is one of the most followed sports globally and its communication reaches a large audience, including both fans and other stakeholders. The purpose of this thesis is to investigate how Swedish football clubs in the top league, Allsvenskan, ascribe causes to their wins and losses in the match reports published online. LÄS MER

  4. 4. Why visit the arena? A quantitative study of Swedish consumers' intentions to attend the arena to watch football in Allsvenskan

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Beatrice Lantz; Vilma Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Intentions; Sports marketing; Team identification; Fan loyalty; Sports attendance;

    Sammanfattning : To succeed as a sports organization the ability to draw spectators to the arena is vital. This thesis takes a closer look at Swedish football fans and investigates which factors that affect their intention to attend the arena to watch a football game in Allsvenskan. LÄS MER

  5. 5. Sparka tränaren - En fråga om kommunikation En studie om svenska fotbollsfans syn på tränarbyten i Allsvenskan och hur kunskap om fanlojalitet kan förbättra kommunikationen mellan klubbar och fans

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alexander Pagot; Lennart Reje; [2021]
    Nyckelord :Football; Sports Marketing; Fan Loyalty; Managerial Change; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to explore to which degree swedish football fans believe in the idea that managerial change leads to greater results in football. It also investigates how much fan loyalty affects this belief. LÄS MER