Sökning: "marknadsföring analys svenskt företag"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring analys svenskt företag.

  1. 1. Hur framhåller företag traditioner?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Jasim al Koufaishi; Jenny Söderlund; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; tradition; ritual; konsumtion; kulturell mening; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur framhåller företag traditioner? En kvalitativ studie av hur företag använder och skapar traditioner och ritualer i marknadsföringssyfte. Seminariedatum: 2020-06-03 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Jasim Al Koufaishi, Jenny Söderlund Handledare: Oskar Christensson Fem nyckelord: Marknadsföring, tradition, ritual, konsumtion, kulturell mening Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka och förstå hur företag knyter an fenomen till sitt varumärke, samt huruvida företags användning och skapande av traditioner och ritualer påverkar konsumentbeteenden. LÄS MER

  2. 2. Etisk grön marknadskommunikation - ett nutida företags väg till framgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Louise Carlsson; Lisa Lindfors; [2019]
    Nyckelord :etisk grön marknadsföring; etisk grön marknadskommunikation; etisk grön konsumtion; symbolisk marknadskommunikation; identitetsskapande; retorik ethical green marketing; ethical green consumption; symbolic marketing communications; identity; rhetoric; Social Sciences;

    Sammanfattning : Etisk grön marknadsföring har blivit en allt viktigare kommunikationsstrategi för företag och varumärken att implementera efter att fler konsumenter har börjat bry sig om etiska och gröna frågor. Samtidigt är det av vikt för varumärken att få konsumenter att vilja bli förknippade med just det egna varumärket i den konkurrenskraftiga marknad som existerar i dag. LÄS MER

  3. 3. Storytelling som marknadsföringsstrategi för en hållbar innovation : en berättelse om flerbostadshus i trä

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jesper Kollberg Dahlström; Moa Gunnarsson; Stina Laggren; [2017]
    Nyckelord :hållbar innovation; hållbar marknadsföring; storytelling; byggindustrin; flerbostadshus byggda i trä; cirkulär- och biobaserad ekonomi; bryta en norm;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen tillsammans med en allt snabbare resursförbrukning till följd av en växande population innebär att det inte längre är hållbart för företag att använda den linjära ekonomiska modellen” take-make-dispose”. Den ekonomiska modellen som har dominerat företagsstrukturen sedan den industriella revolutionen. LÄS MER

  4. 4. Business Intelligence : En inblick i relationen mellan tillgänglig data och hur den används inom marknadsföring

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Informatik

    Författare :Jacob Bergvall; [2017]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; data mining; marketing; Market Intelligence; Business Intelligence; BI; data mining; marknadsföring; Market Intelligence;

    Sammanfattning : Oavsett vilken bransch ett företag tillhör finns idag stora möjligheter att samla in data relaterad till företagets kunder, processer, varor och tjänster. Om man har resurser och intresse finns oanade möjligheter att ta tillvara på all data, analysera den och sedan använda den för att vidareutveckla och optimera företaget. LÄS MER

  5. 5. Co-branding på sociala medier : En studie av hur betydelser skapas och förstärks i ett svenskt modevarumärkes visuella marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Malin Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Co-branding; sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur företag använder co-branding och sociala medier för att skapa betydelse för sitt varumärke. Detta kommer jag att undersöka utifrån följande huvudfrågeställning:  Vilka betydelser skapas, alternativt förstärks, genom StyleIn AB’s co-brandingsamarbeten på sociala medier? För att göra det tydligare har jag även två mindre frågeställningar att utgå ifrån:  Hur använder StyleIn AB sociala medier som främsta forum för co-branding samarbeten?  Hur skapas och förstärks betydelse i StyleIns inlägg på sociala medier genom cobranding? Den pågående expansionen av sociala medier och den visuella kulturens framväxt är grunden till varför jag valt att skriva denna uppsats. LÄS MER