Sökning: "marknadsföring analys svenskt företag"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring analys svenskt företag.
1. Hur framhåller företag traditioner?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Hur framhåller företag traditioner? En kvalitativ studie av hur företag använder och skapar traditioner och ritualer i marknadsföringssyfte. Seminariedatum: 2020-06-03 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Jasim Al Koufaishi, Jenny Söderlund Handledare: Oskar Christensson Fem nyckelord: Marknadsföring, tradition, ritual, konsumtion, kulturell mening Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka och förstå hur företag knyter an fenomen till sitt varumärke, samt huruvida företags användning och skapande av traditioner och ritualer påverkar konsumentbeteenden. LÄS MER
2. Etisk grön marknadskommunikation - ett nutida företags väg till framgång
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Etisk grön marknadsföring har blivit en allt viktigare kommunikationsstrategi för företag och varumärken att implementera efter att fler konsumenter har börjat bry sig om etiska och gröna frågor. Samtidigt är det av vikt för varumärken att få konsumenter att vilja bli förknippade med just det egna varumärket i den konkurrenskraftiga marknad som existerar i dag. LÄS MER
3. Storytelling som marknadsföringsstrategi för en hållbar innovation : en berättelse om flerbostadshus i trä
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Den globala uppvärmningen tillsammans med en allt snabbare resursförbrukning till följd av en växande population innebär att det inte längre är hållbart för företag att använda den linjära ekonomiska modellen” take-make-dispose”. Den ekonomiska modellen som har dominerat företagsstrukturen sedan den industriella revolutionen. LÄS MER
4. Business Intelligence : En inblick i relationen mellan tillgänglig data och hur den används inom marknadsföring
Master-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/InformatikSammanfattning : Oavsett vilken bransch ett företag tillhör finns idag stora möjligheter att samla in data relaterad till företagets kunder, processer, varor och tjänster. Om man har resurser och intresse finns oanade möjligheter att ta tillvara på all data, analysera den och sedan använda den för att vidareutveckla och optimera företaget. LÄS MER
5. Co-branding på sociala medier : En studie av hur betydelser skapas och förstärks i ett svenskt modevarumärkes visuella marknadsföring
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur företag använder co-branding och sociala medier för att skapa betydelse för sitt varumärke. Detta kommer jag att undersöka utifrån följande huvudfrågeställning: Vilka betydelser skapas, alternativt förstärks, genom StyleIn AB’s co-brandingsamarbeten på sociala medier? För att göra det tydligare har jag även två mindre frågeställningar att utgå ifrån: Hur använder StyleIn AB sociala medier som främsta forum för co-branding samarbeten? Hur skapas och förstärks betydelse i StyleIns inlägg på sociala medier genom cobranding? Den pågående expansionen av sociala medier och den visuella kulturens framväxt är grunden till varför jag valt att skriva denna uppsats. LÄS MER