Sökning: "marknadsföring analys volvo"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring analys volvo.

  1. 6. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Nyckelord :Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER

  2. 7. Svensk etablering i Argentina : Analys av motiv, risker och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karl Sandstedt; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Min uppsats intresserar sig för svenska företag i Argentina. Möjligheten till god vinst gör det attraktivt för företag att operera på den latinamerikanska marknaden varför Argentina blir intressant. LÄS MER

  3. 8. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Mårtensson; Malin Olsson; Victoria Sandberg; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :standardisering; anpassning; euro-consumer; pan-europeisk marknadsföring; Volvo; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER