Sökning: "marknadsföring analys volvo"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring analys volvo.
6. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER
7. Svensk etablering i Argentina : Analys av motiv, risker och framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Min uppsats intresserar sig för svenska företag i Argentina. Möjligheten till god vinst gör det attraktivt för företag att operera på den latinamerikanska marknaden varför Argentina blir intressant. LÄS MER
8. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER