Sökning: "marknadsföring analys"

Visar resultat 1 - 5 av 502 uppsatser innehållade orden marknadsföring analys.

  1. 1. Hållbar fiskproduktion - En studie av hållbara investeringar i akvaponik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joela Borgryd-Stoltz; Jenny Gustafsson; [2019-08-16]
    Nyckelord :Akvaponik; tempererat klimat; hållbara investeringar; förutsättningar;

    Sammanfattning : Inledning: Världen är i behov av nya tillvägagångssätt för att säkerhetsställa att människor även i framtiden har tillgång till fisk. Som ett alternativ till traditionellt fiske finns fiskodlingar och bland dessa metoder ligger akvaponik i framkant. LÄS MER

  2. 2. "Sociala medier är magi för en musiker"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Karlsson; Johanna Lindell; Johan Nikolai; [2019]
    Nyckelord :Självständig artist; marknadsföring; skivbolag; kontroll; musikbranschen; relation; samarbete; sociala medier; värdeskapande; indiebolag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: “Sociala medier är magi för en musiker” - En kvalitativ studie om samarbetet mellan artister och skivbolag, samt de framstående orsaker som satt relationen i förändring Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp. Författare: Jon Karlsson, Johanna Lindell & Johan Nikolai Handledare: Oskar Christensson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringens betydelse för samarbetet mellan skivbolag och artister. LÄS MER

  3. 3. Knack knack. Vem där? Populism! - visuell analys på valfilmer från Sverigedemokraterna och Vänsterparitet inför valet 2018

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olof Af Geijerstam; Annika Rudolph Lundh; [2019]
    Nyckelord :Political communication; semiotic; rhetoric; branding; election movie; Sverigedemokraterna; Vänsterparitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Political parties use different strategies to get the voters to vote for them. The technological development has meant that the use of election movies no longer is something only used in The United States but also something used in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Hur form följer funktion i titelsekvenser : En semiotisk analys av förtexter i framtidsfilm

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Ludwig Mattsson; [2019]
    Nyckelord :film; titelsekvens; förtext; sci-fi; framtidsfilm; design; semiotik; tecken; typografi;

    Sammanfattning : Det finns inte mycket forskning på ämnet förtexter, speciellt inte i film som utspelar sig i framtiden. Uppsatsens syfte är att undersöka förtextens form och funktion utifrån en semiotisk analys som använder sig av de begrepp semiotiken medför i tolkandet av tecken. LÄS MER

  5. 5. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER