Sökning: "marknadsföring av evenemang"
Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden marknadsföring av evenemang.
11. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER
12. We built this city, together! : En kvalitativ fallstudie om platsmarknadsföringens betydelse för Kalmars platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med undersökningen är att få fördjupad förståelse för innebörden av platsmarknadsföring och platsvarumärke för Kalmar som destination. Undersökningens delsyften ligger i att få uppfattning för hur destinationen arbetar med platsmarknadsföring för att stärka platsvarumärket. LÄS MER
13. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. LÄS MER
14. "...man behöver bygga hypen" : En fallstudie om marknadsföring- före och efter ett evenemang
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Evenemang är ett turistiskt fenomen som handlar om att erbjuda en upplevelse som är något utöver det vanliga. I dagens samhälle tas upplevelsen tillvara på och används i marknadsföringssyfte där själva evenemanget kan marknadsföra ett budskap. LÄS MER
15. "Gilla, dela och kommentera" - En studie om hur kommunikationskanaler kan användas i marknadsföringssyfte inom kultursektorn
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Det är i dagsläget svårt att marknadsföra kultur på ett optimalt vis med erbjudande så intressanta att de lockar människor från underhållningsutbudet som erbjuds i hemmen. Det är därmed betydelsefullt att skapa marknadsföring som är till för den primära målgruppen. LÄS MER