Sökning: "marknadsföring av evenemang"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden marknadsföring av evenemang.

  1. 21. Marknadsföring via evenemang av enmindre stad för att bidra tilldestinationsutveckling : Fallstudie Karlstad med exempel Putte i Parken ochSvenska Rallyt

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Malin Carlsson; Anna Larsson; Magnus Larsson; [2015]
    Nyckelord :marketing; events; destination development; marknadsföring; evenemang; destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism har blivit ett globalt fenomen och det finns olika anledningar till varför människor väljeratt resa. Det är viktigt att kunna erbjuda olika aktiviteter för att locka olika målgrupper tilldestinationer. LÄS MER

  2. 22. Evenemangs betydelser för företag och organisationer inom turismindustrin : En studie i hur hotell påverkas av evenemang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Maria Gustafsson; Camilla Leetmaa; Sandra Skyttemo; [2014]
    Nyckelord :Hotell; evenemang; omsättning; beläggning; marknadsföring; varumärkessskapande;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet om, och i så fall hur, genomförandet av evenemang påverkar hotell som är belagda på samma destination som evenemanget arrangeras. Fokus i denna studie ligger på hur evenemangen Ironman samt GuldAgility har påverkat hotellet Best Western Plus Kalmarsund Hotell, på destinationen Kalmar. LÄS MER

  3. 23. Varumärkespersonlighet- Den Emotionella Anknytningen mellan Besökare och Evenemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Linnéa Karlsson; Petra Nilsson; Malin Steen; [2014]
    Nyckelord :Evenemang; Brand Personality Scale; Jennifer L. Aaker; Brand; Brand Personality; Event; Brand Personality Scale; Jennifer L. Aaker; Varumärke; Varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : I takt med upplevelseindustrins tillväxt, ökar även konkurrensen inom branschen. Evenemang som nöjesplattform konkurrerar direkt och indirekt med andra upplevelseinriktade verksamheter och behöver hitta nya sätt att få kundernas uppmärksamhet. LÄS MER

  4. 24. Multi-arenor : Inverkan på turismnäringen- flöden- och symboliska värden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Filip Napiorkowski; Robin Högfors; [2014]
    Nyckelord :Multi-purpose stadiums; Läkerol Arena; Löfbergs Arena; Cloetta Center; Events; Tourism; Symbols; Image; Competition; Regional Development; Multi-arenor; Läkerol arena; Löfbergs arena; Cloetta Center; Evenemang; Turism; Symboler; Image; Konkurrens; Regional utveckling.;

    Sammanfattning : Idrottsarenor, och för denna uppsats del, ishockeyarenor, har med åren kommit att få större betydelse än bara den betydelsen den skapar för själva idrottsföreningen och laget som spelar där. Allt fler arenor har fått ett så kallat multi koncept och således blivit multi-arenor. LÄS MER

  5. 25. Arenor och Evenemang - En Studie om Stadsmarknadsföring i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Mårten Forsberg Landin; [2013]
    Nyckelord :stadsmarknadsföring; Malmö; arenor; evenemang; evenemangsstad; events; Social Sciences;

    Sammanfattning : Malmö har som många andra städer behövt förändra sig när industrierna har flyttat från staden. Stadsomvandlingen från industristad till något nytt brukar innebära en upprustning av innerstaden och uppförandet av profilbyggnader (till exempel Turning Torso). LÄS MER